فرماندار دهلران‌‌ از آغاز به کار پروژه توسعه میادین نفتی "دانان" خبرداد.

مجید عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: به زودی شرکت توسعه میادین نفتی "دانان" با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی نفت در دهلران رسما آغار به کار خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات اولیه این پروژه نفتی از جمله زیست محیطی، زیرساخت های جاده‌ای آن در حال انجام می شود و امیدواریم به زودی با سفر رئیس جمهور به استان ایلام و شهرستان دهلران این پروژه آغاز به کار کند.
 
فرماندار دهلران‌ ادامه داد: با آغاز به کار این شرکت توسعه میادین نفتی دانان فرصت های شغلی جدیدی برای به کار گیری نیروهای بومی در این منطقه خواهد شد.

عسکری گفت: اجرای عملیات شکافت اسیدی در گروه بنگستان برای ۲ حلقه از ۱۱ حلقه چاه جدید دانان از اهداف آغاز به کار پروژه شرکت توسعه میادین نفتی "دانان" است.

 وی اضافه کرد: پروژه نفتی "دانان" شامل خدمات فنی ژئوفیزیکی شامل طراحی، جمع‌آوری، پردازش و تفسیر لرزه‌نگاری سه بعدی میدان در مساحت ۲۳۰ کیلومتر مربع، یک دستگاه پکیج نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، توسعه چند راهه "دانان" و اجرای خط لوله شش اینچ به طول ۵۵ کیلومتر است.
 
فرماندار دهلران خاطر نشان کرد: میدان "دانان" در سال ۱۳۸۶ کشف شد و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.
 
وی یادآور شد: تولید نفت خام میدان "دانان" از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.
 
عسکری افزود: در قرارداد توسعه "دانان" آمده است که ۴ درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌‎گیرد و این یعنی اینکه این اعتبار باید در شهرستان دهلران هزینه شود.

فرماندار دهلران در پایان گفت: برداشت فعلی چاه های نفتی شهرستان دهران روزانه حدودا 200 هزار بشکه است و با اجرایی شدن این پروژه این میزان برداشت نفت از چاه های شهرستان دهلران بین سی تا چهل درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.