به گزارش ایرنا، شهریار داری پور روز دوشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام به اهمیت تامین آب مورد نیاز این شرکت و پتروشیمی ایلام از سد شهدای ایلام اشاره کرد و افزود: در صورت بهره برداری از سد گلال و انتقال آب آن به پالایشگاه نه تنها باعث افزایش تاب آوری پالایشگاه در امر تولید می شود بلکه گام اساسی در راستای کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی برداشته خواهد شد.
وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای ایلام گزارشی از برخی موانع اجرایی پروژه انتقال آب سد گلال به پالایشگاه از جمله تامین برق و مسیر انتقال آب ارائه و قرار است با همکاری و تعامل در جلسات مشترک کارشناسی نسبت به بررسی راهکار های رفع موانع اقدام گردد.
وی یادآور شد: تعامل و همکاری سازنده در چارچوب مقررات و قوانین بین شرکت‌های آب منطقه ای و پالایشگاه گاز ایلام برای رفع موانع و محرومیت منطقه و ارتقای سازنده در زمینه تولید الزامی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام نیز در این دیدار گفت: آبگیری سد شهدای ایلام ( گلال) با حضور ریاست محترم جمهوری تابستان امسال آغاز می شود.
علی پوراحمد افزود: به منظور تامین آب مورد نیاز پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام تا پایان سال آینده، آب سد شهدای ایلام با احداث خط لوله به این شرکت‌ها انتقال داده می شود.
سد مخزنی گلال با ارتفاع 60 متر در منطقه چوار شهرستان ایلام واقع شده هم اکنون بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تاکنون بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده است.
هدف از اجرای سد گلال، تامین آب آشامیدنی بخش چوار و همچنین تامین آب بخش صنعت شهرستان ایلام به ویژه مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز است.
در صورت بهره‌ برداری از مرحله دوم مجتمع پترشیمی ایلام مصرف آب پتروشیمی از 90 لیتر در ثانیه به 200 لیتر در ثانیه خواهد رسید که بر این اساس باید تا قبل از بهره ‌برداری از فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام سد گلال افتتاح و آبگیری شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.