سرهنگ غلامرضا فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تراکم انبوه گیاهان با افزایش تدریجی هوا و خشک شدن به شدت مستعد آتش سوزی و سرایت به نقاط پیرامون است.
وی از عموم مردم خواست هنگام مراجعه به دامان طبیعت بویژه در فصل گرما از روشن کردن آتش اجتناب و در صورت برپایی آنرا قبل از عزیمت به منزل خاموش کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: 14 گروه واکنش سریع با تجهیزات و امکانات مهار آتش در کل استان ایلام ساماندهی شده اند و نیز برای نیروهای یگان حفاظت و اداره کل در تمام نقاط استان ایلام شیفت بندی و کشیک 24 ساعته مشخص شده است.
وی یادآور شد: در 78 نقطه بسیار حساس کانکس هایی برای استقرار 24 ساعته نیروهای کشیک نصب می شود و تجهیزات مهار آتش نیز در اختیار این افراد قرار می گیرد.
وی گفت: همچون سال های گذشته امسال نیز عملیات ایجاد آتش بُر در عرصه های جنگلی و مرتعی برای جلوگیری از سرایت آتش در حال انجام است.
فتحی اظهار داشت: برخی مناطق نیز به عنوان منطقه حفاظت شده قُرق بندی و ورود ممنوع هستند و در نقاطی که نهال کاری شده اند تا زمان رشد مطلوب و رفع خطر آسیب از نهال ها هم مردم و احشام حق ورود به آن مناطق را ندارند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا آتش سوزی مورد را با شماره تماس 1504 امداد جنگل گزارش دهند.
به توصیه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام کشاورزان نیز از آتش زدن پس چرای مزارع بعد از برداشت محصول خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
استان ایلام دارای بیش از 641 هزار هکتار جنگل، 327 هزار هکتار بیابان و 784 هزار هکتار مرتع است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.