پرویز فتاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام افزود: خسارت های وارد شده بر اثر سیل به لوازم اساسی و خانگی مددجویان جبران شده و منازل اسیب دیده انها نیز بهسازی و نوسازی می شود.
وی به ساخت مسکن برای مددجویان سیل زده اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی مددجویان بدون هیچگونه پرداختی از سوی آنها تا حداکثر تا 9ماه دیگر تکمیل و به آنها تحویل خواهد شد.
وی تصریح کرد: این نهاد با مشارکت دولت اهتمام جدی دارد تا روند جبران خسارت سیل به شکلی انجام گیرد که وضعیت زندگی مددجویان سیل زده بهتر از قبل شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین در خصوص جبران خسارت سیل به طرح های خودکفایی مددجویان گفت: باز پرداخت قسط تسهیلات اشتغالزا دریافتی مددجویان خسارت دیده از سیل به مدت یکسال امهال شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این در استان های سیل زده تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق قرض الحسنه امداد به مددجویان تحت پوشش پرداخت خواهد شد.

*افزایش 250 درصدی تسهیلات اشتغالزا کمیته امداد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین از افزایش حدود 2.5 برابری اعتبار اشتغالزایی این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: متناسب با این افزایش امسال سرانه وام های پرداختی به مددجویان از 200میلیون ریال پارسال به 500میلیون ریال افزایش یافته است.
فتاح خاطر نشان کرد: 25هزار میلیارد ریال مجموع اعتبار اشتغال این نهاد سال گذشته بود که با عنایت مجلس، دولت و بانک ها امسال این مبلغ به 60هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سهم استان ایلام از اعتبار اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته 550میلیارد ریال بود که امسال به یک هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور که صبح امروز دوشنبه برای بازدید از مناطق سیل زده ایلام وارد این استان شده است دراین گفت وگو به کلیه مددجویان زیر پوشش در استان هایی که دچار سیلاب شده اند اطمینان داد: خسارت های وارد شده بر اثر سیل به آنها با حمایت این نهاد و اهتمام دولت جبران شده و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.
سیلاب های فروردین ماه آسیب های جدی به وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه به خصوص افراد کم بضاعت و مددجو در استان های مختلف از جمله ایلام وارد کرد.
اسیب سیل همچنین بسیاری از خدمات و زیر ساخت های عمومی را در استان ایلام تحت تاثیر تخریبی قرار داده است.
/6034/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.