سعید شیبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون کمکهای غیرنقدی مردم نیشابور به هموطنان سیل زده طی شش مرحله و در قالب 25 محموله به مناطق سیل زده شمال و غرب کشور ارسال شده و هنوز هم ادامه دارد.
وی با اشاره به این که از اولین روزهای وقوع سیل مردم نیشابور با اهدای کمکهای نقدی و غیرنقدی همبستگی خود را با هموطنان سیل زده نشان دادند اضافه کرد: در این چارچوب دو میلیارد و 500 میلیون ریال کمکهای نقدی و چهار میلیارد و 900 میلیون ریال کمکهای غیر نقدی توسط هلال احمر نیشابور جمع آوری و ارسال شده است.
فرماندار نیشابور گفت: از طریق اداره بهزیستی این شهرستان 120 میلیون ریال کمکهای نقدی و یک میلیارد و 250 میلیون ریال کمکهای غیر نقدی و از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان نیز دو میلیارد و 950 میلیون ریال کمکهای نقدی و سه میلیارد و 220 میلیون ریال کمکهای غیر نقدی برای سیل زدگان جمع آوری و ارسال شده است.
شیبانی افزود: در ایام نوروز امسال به منظور کمک به هموطنان سیل زده در قالب طرح نذر خدمت 9 پایگاه جمع آوری کمکهای مردمی کمیته امداد این شهرستان در مبادی ورودی شهر و اماکن زیارتی و گردشگری این شهرستان به جمع آوری کمکهای نقدی و غیرنقدی پرداختند و همچنین اغلب پرسنل اداره ها و ارگانهای این شهرستان هم یک تا دو روز از حقوق خود را وقف کمک به هموطنان سیل زده کردند.
وی ادامه داد: برای یاری هموطنان سیل زده و تعمیر و ساخت واحدهای تخریب شده 40 نفر در قالب قرارگاه و موسسه جهادی یاران خراسانی رضوان از نیشابور به یاری هموطنانشان شتافتند.
فرماندار نیشابور گفت: با همکاری هیاتهای مذهبی و مساجد نیشابور نیز سه دستگاه کامیون حامل کمکهای غیر نقدی مردم نیشابور به ارزش 600 میلیون ریال عازم مناطق شمال کشور شد.
شیبانی افزود: در این چارچوب 50 نفر از اهالی نیشابور نیز به مدت 12 روز عازم ‌منطقه آق قلا شده و روزانه شش هزار وعده غذا برای سیل زدگان پخت و توزیع کردند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.