سلیمان رستمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه خسارت های وارد شده سیل به منازل مسکونی و اثاثیه ایثارگران این استان از طریق بیمه کوثر جبران می شود ولی این نهاد از طرح های اشتغالزایی ایثارگران که در سیل آسیب دیده اند، حمایت مالی می کند.
وی ادامه داد: کار برآورد و بررسی خسارت های وارد شده به منازل مسکونی ایثارگران استان انجام گرفته و در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اثر سیل اخیر زمین های کشاورزی برخی ایثارگران دچار خسارت شده این نهاد از صاحبان این مشاغل که از جامعه هدف این نهاد باشند، حمایت مالی خواهد کرد.
رستمیان گفت: پیش تر نیز به خانواده های معظم شهدا و جانبازان استان اعلام شده بود که خسارت هایی را که سیل به آنها وارد کرده به این نهاد اعلام کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به سیل اخیر خسارت این حادثه برای جانبازان بالای پنج درصد و خانواده های شهدا شامل فرزند، همسر و پدر و مادر شهدا از طریق این نهاد جبران می شود.
مدیرکل بنیاد شهید ایلام ادامه داد: از طریق این بیمه خسارت وارد شده به منازل جانبازان بالای پنج درصد و خانواده های شهدا تا سقف 350 میلیون ریال و اثاثیه تا سقف 50 میلیون ریال جبران می شود.
رستمیان با بیان اینکه خانواده های ایثارگران بابت خسارت های سیل اخیر هیچگونه نگرانی نداشته باشند، اظهار کرد: اگرچه عمده خسارت های وارد شده به منازل ایثارگران جزئی است ولی علاوه بر حمایت بیمه کوثر، مابقی خسارت وارد شده به منازل ایثارگران توسط این نهاد جبران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین ماه سال جاری به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، زیرساخت های شهری و روستایی و عشایری، زیربخش های کشاورزی، منازل و ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری، ... نقاط مختلف استان خساراتی را وارد ساخت.
بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.