محمد جعفر کبیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت تعاونی ها در ایلام 70 میلیارد ریال احصا شده که در انتظار اعلام میزان تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت دولت برای بانک های عامل هستیم و امیدواریم این تسهیلات خسارت های ناشی از سیل را برای تعاونی ها پوشش دهد.
وی افزود: در مرحله اول بحران مردم نیازمند بسته های غذایی، دارویی و بهداشتی هستند اما باید سریعا به فکر احیاء اشتغال از دست رفته و تامین معیشت آنها باشیم.
کبیری تاکید کرد: تلاش شده با برنامه ریزی مناسب، در صورت احساس کمبود در سطح منابع ملی بتوانیم با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه گذاری تسهیلات و امکاناتی را در اختیار بنگاه های تعاون قرار دهیم.
وی با بیان اینکه هفته آینده دولت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت را اعلام می کند، گفت: قدم اول تا سقف 10 میلیارد ریال ضمات نامه برای تعاونی ها صادر خواهد شد..
کبیری تاکید کرد: در حال رایزنی و برنامه ریزی در سال 98 هستیم که بتوانیم اول تعاونی ها را تثبیت و در گام دوم تسهیلات را دراختیار طرح های نیمه تمام تعاونی های بالای 80 درصد قرار دهیم و اشتغال فوری منطقه ای ایجاد کنیم.
وی تعداد تعاونی هایی که از لحاظ صورت های مالی فعال هستند را بیش از 90 هزار تعاونی با 1.7 میلیون شغل اعلام کرد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.