سعید کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف کنترل بارش های سیلابی و نیز تقسیم کار مشخص بنا بر تصویب ستاد بحران استان همه فرمانداری های 10 گانه استان ایلام موظف به پهنه بندی مناطق و بخشداری های تابعه شده اند.
وی افزود: همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز سیلاب در استان ایلام اندیشیده شده و با تدبیر منطقی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان دریچه های ورودی و خروجی سدهای ایلام، کنگیر و دویریج تنظیم شده و در روزهای اخیر با رها سازی قسمتی از آب این سدها ظرفیت خالی برای بارش باران در پشت سدها فراهم شده است.
کریمیان یادآور شد: نقطه حساس استان ایلام در حال حاضر بخشی از روستای چشم شیر سیروان است که در پایین دست سد سیمره قرار دارد در صورت عقب نشینی دیواره سد به علت حجم زیاد ورودی آب تمام تمهیدات لازم اعم از اسکان اضطراری، چادر، پتو، اتوبوس ، مواد غذایی و ... در محل روستا مستقر است که در صورت لزوم نسبت به جابجایی مردم روستا به بالا دست اقدام شود.
وی گفت: همچنین امکانات و تمهیدات لازم برای روستاهای در معرض آسیب ماژین و ارمو که در بارش سیلابی قبل تخلیه منازل شدند برای انتقال به بالادست فراهم شده که در صورت نیاز جابجایی ساکنان این روستاها انجام شود.
وی از مردم، گردشگران، چادرنشینانی که در طبیعت تعطیلات نوروزی را سپری می کنند، عشایر و روستاهای حاشیه رودخانه ها خواست از نزدیک شدن به رودخانه ها و خشکه رودها و عبور از جاده های فرعی و اسکان در مناطق کور و دروافتاده خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، بارش های سیلابی از بامداد امروز آغاز شده و طبق پیش بینی های هواشناسی این سامانه پرقدرت بارشی تا روز سه شنبه به فعالیت خود در استان ادامه می دهد.
7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.