مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز بارش ها به صورت نقطه ای و پراکنده و نه چندان قوی است ولی اوج بارش ها از روز یکشنبه آغاز می شود و تا اوایل روز سه شنبه این ریزش های جوی کماکان ادامه دارد.
وی افزود: باتوجه به اینکه این سیستم دارای هسته های قوی بارشی و ریزموج است، بروز رگبار، رعد وبرق، ساعقه در ارتفاعات، ریزش تگرگ در اغلب مناطق، بارش برف در ارتفاعات و به صورت پراکنده در نواحی شهری از پدیده های جوی غالب در این سیستم است.
میهن پرست یادآور شد: از امروز تا روز سه شنبه وزش باد شدید در استان ایلام رخ می دهد که این وزش باد می تواند به تاسیسات زیرساختی، تابلوها و بنرهای نصب شده آسیب وارد سازد که باید دستگاه های اداری نسبت به استحکام تاسیسات زیرساختی از جمله انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات اطمینان داشته باشند.
وی به شهرداری ها هم توصیه کرد: نسبت به استحکام بنرها و تابلوهای نصب شده و نیز پاکسازی و لایروبی جداول و مسیل ها اقدام کنند چرا که احتمال وقوع سیلاب شهری و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: مردم هنگام فعالیت این سامانه بارشی پرقدرت از رفتن به دامان طبیعت خودداری کنند و چادرنشینان نوروزی نیز بهتر است به منازل خود مراجعت و نیز افراد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند چرا که بروز پدیده های رگبار، رعد و برق، ساعقه و وزش باد شدید خطرآفرین است.
وی گفت: عشایر کوچرو و نیز افرادی که در دامان طبیعت اتراق کرده اند از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها یا خشکه رودها به علت طغیان این روان آب ها و نیز حضور در ارتفاعات به خاطر وقوع ساعقه و رعد وبرق پرهیز کنند.
میهن پرست نسبت به ریزش کوه و رانش زمین در حاشیه جاده ها هشدار داد و به مسئولان راهداری و پلیس راه هشدار داد: مراقب ریزش کوه و رانش جاده های برون شهری باشند و رانندگان نیز از این مسیرها با احتیاط عبور کنند.
به گزارش ایرنا، بیشترین بارش باران در سال زراعی جاری تا دیروز متعلق به شهرستان های ایوان و آبدانان به ترتیب با 1191 و 1148 میلیمتر بوده و کمترین بارندگی نیز متعلق به شهرستان مهران با 434 میلیمتر بوده و مقدار دریافت نزولات جوی شهر ایلام هم 927 میلیمتر است.
استان ایلام در سال زراعی جاری در بیشتر مقاطع رکوردار بارش نزولات جوی در کشور بوده و طبق پیش بینی های هواشناسی بهار پربارشی تا اوسط اردیبهشت ماه در انتظار ایلام است که در نیمه نخست فروردین ماه تاکنون این پیش بینی ها درست واقع شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.