به گزارش ایرنا، مردم بناب در این طومار با اشاره به سابقه سیل ویرانگر سال 1349 شمسی در این شهر که منجر به تخریب روستاهای چلقایی، دیزج پروانه، ینگی کند خوشه مهر، اکبرآباد و بخشی از شهر شد و وقوع سیل سال 1396در شهرهای همجوار این شهرستان یعنی عجب شیر و آذرشهر، بر ضرورت رفع موانع بستر رودخانه ها تاکید کردند.
مردم بناب همچنین با اشاره به جلگه ای بودن دشت بناب بر ضرورت تسریع در بازگشایی، لایروبی و رفع موانع بستر و پل های مسیر رودخانه های صوفی چای و قوبی چای تأکید کردند.
در بخشی از این طومار با اشاره به اینکه حریم رودخانه های صوفی چای و قوبی چای در سال های گذشته توسط افراد فرصت طلب تصرف شده و با توجه به اینکه شهر بناب از دیرباز دارای نهرهای متعدد مهارکننده سیل بوده اما متأسفانه در گذشته به علت برخی بی تدبیری های بعضی مسوولان تخریب و از بین رفته اند، بر این اساس لازم است نهرهای باقی مانده لایروبی و اصلاح شوند.
در ادامه این طومار آمده است: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید در روزهای آینده احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این شهر وجود دارد لذا به منظور پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی مدیریت درست و اصولی ضرورتی غیرقابل کتمان است.
25 فروردین سال 96 بارش باران در استان های شمالغرب کشور منجر به وقوع سیل در این مناطق به ویژه در شهرستان‌ های عجب ‌شیر و آذرشهر در آذربایجان شرقی شد که منجر به جان باختن 42 تن در این استان شد و خسارات قابل توجهی به منازل روستائیان، باغات، دام و زمین ‌های کشاورزی وارد کرد.
شهرستان بناب با 140 هزار جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در مجاورت شهرستان عجب شیر واقع شده است.
3077/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.