محمدرضا شیر غلامی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، یزد از بعدازظهر یکشنبه تا چهارشنبه این هفته تحت تأثیر سامانه جوی قرار دارد.
به گفته وی پیامد این سامانه افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها به‌ویژه بعدازظهر دوشنبه تا عصر سه‌شنبه، ورزش باد شدید، احتمال وقوع گردوخاک، بارش باران و گاهی هم رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: بارش در مناطق ییلاقی و ارتفاعات شیرکوه و مناطق جنوبی استان یزد از شدت بیشتری برخوردار است و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در مسیل( رودخانه‌های فصلی) ها دور از انتظار نیست.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد بابیان اینکه دمای هوای شهر یزد در 24 ساعت گذشته هفت ‌تا 19 درجه سلسیوس در نوسان بود، افزود: در گرم‌ترین ساعت امروز دمای هوا به 22 درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه هم به 24 و 26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
وی کمینه دمای هوای سه شب آینده یزد را هم به ترتیب 9 ، 12 و 14 درجه سلسیوس بیان کرد و یادآور شد: گرم‌ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته شهر بافق با 22 درجه و سرد ترین نقطه روستای « گاریزات» تفت با کمینه دمای منفی یک درجه سلسیوس گزارش شد.
شیر غلامی در ادامه به‌روز جهانی هواشناسی سوم فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: خورشید، زمین و هوا شعار این سازمان برای سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب شد.
وی تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان را 18 مورد بیان کرد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.