عمران خودآموز روز چهارشنبه به مناسبت هفتم فروردین ماه روز جهانی تاتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این مرکز با 70درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پیش بینی می شود امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیتهای شهرستان دهلران در زمینه هنر تاتر و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته دومین تماشاخانه تاتر استان در دهلران تاسیس خواهد شد.
وی توسعه کمی و کیفی هنر تاتر را از اولویت های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: در این زمینه هنرمندان این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به فعالیتهای هنرمندان تاتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هنرمندان تاتر پارسال در مجموع موفق به کسب 50 مقام در جشنوارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی شده اند.
وی تولید 45 اثر نمایشی در استان، 933 مرتبه اجرای عمومی نمایش و راه یابی 25 گروه نمایشی استان به جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را دستاورد 19 تن از هنرمندان تئاتر استان ایلام در سال گذشته برشمرد.
وی راه یابی دو نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای به جشنواره بین‌اللملی تئاتر فجر، حضور یک نمایش عروسکی از استان به جشنواره مبارک و سپس برای اجرا به هندوستان، برگزاری جشنواره های تاتر استانی، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، تجلیل از پیشکسوتان هنر تاتر و برگزاری کلاس‌های آموزشی این هنر را از دیگر فعالیتهای اجرایی در حوزه هنر تاتر در این استان برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های به عمل آمده امسال برای تقویت هنر پر مخاطب تاتر اقدام های موثر و گسترده تری انجام شود.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.