شهریار داری پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت پالایش گاز با شناسایی شرکت های متخصص داخلی و بازدید از امکانات و توانمندی‌های آنها و ایجاد فضای رقابت پذیری بین آنها نسبت به رفع مشکلات احتمالی در این زمینه در حداقل زمان ممکن گام بر می دارد.
وی اظهار داشت: این واحد با فراهم کردن بستر همکاری با شرکت های داخلی و اعتماد، باور به توان بومی، تکیه بر توانمندی ها و دانش داخلی نسبت به رفع تنگناها و مشکلات، گام های ارزشمندی برداشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: به عنوان مثال این شرکت همکاری تنگاتنگی با شرکت های دانش بنیان داخلی در خصوص تعمیرات بردهای الکترونیکی سیستم های کنترل همچون زیمنس، فایر آی، امرسون و ... داشته است.
داری پور گفت: همچنین واحد تعمیرات ابزار دقیق توانسته ضمن شناسایی گلوگاه ها و مراکز حساس و حیاتی در شرکت اقدامات مناسبی را در جهت بومی سازی و رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی انجام دهد و در زمینه همکاری با شرکت های توانمند داخلی گام‌ های مؤثر و سازنده ای بردارد.
وی اظهار داشت: در پالایشگاه گاز ایلام تجهیزات ابزار دقیق و سیستم های کنترل به عنوان چشم های بینا و حسگرهای حیاتی وظیفه مهم و انکارناپذیری در فرآیند تولید پایدار گاز بر عهده دارند و هر گونه خطا در عملکرد آنها باعث نقض در پایش هوشمند فرآیند تولید و در نهایت ایجاد مخاطرات در تولید پایدار گاز می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با امکان ساخت اورینگ ها و پکینگ های شیرهای کنترلی کارخانه دانه بندی گوگرد در داخل، نیاز به خرید این شیرآلات که هزینه سرسام آوری به شرکت تحمیل می کرد، برطرف شده و صرفه جویی قابل توجهی برای این واحد صنعتی به ارمغان آورده است.
داری پور افزود: همچنین نصب نمایشگر سطح مغناطیسی ساخت داخل به جای نمایشگر سطح واحد بازیافت گوگرد یکی دیگر از مواردی است که یک محصول داخلی با عملکرد قابل قبول با هزینه کمتر و زمان تهیه و ساخت پایین تر امکان رقابت با نمونه مشابه خارجی را داشته است.
وی ادامه داد: جایگزینی ترموکوپل ها و سنسورهای وایبریشن مولدهای گازی با یک برند داخلی به عنوان برند جایگزین تجهیزات اصلی، نگرانی ها در خصوص عدم تامین بخشی از قطعات و تجهیزات حساس نیروگاه را پایان داده است.
به گفته وی یکی دیگر از نیازمندی های مستمر در زمینه تجهیزات ابزار دقیق، گازهای کالیبراسیون است که برای بازدید های دوره ای تجهیزات اعلان و هشدار گاز مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: بروز رسانی و نوسازی سیستم کنترل بویلرهای فشار متوسط که از تجهیزات با تکنولوژی بالا ساخته شده نیز توسط متخصصان داخلی انجام شده و در مدار تولید قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
این پالایشگاه در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست شش میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز ترش وارد پالایشگاه و پس از شیرین سازی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن به خطوط انتقال گاز تزریق می شود.
اتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰ هزارمتر مکعب، +C۳ با تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، میعانات گازی با ظرفیت روزانه یک هزار و 200 مترمکعب و گوگرد با ظرفیت تولید ۳۴۰ تن در روز دیگر محصولات این پالایشگاه در شرایط کنونی هستند.
این شرکت با حفظ تولید پایدار تا پایان شهریورماه سال جاری 708 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال کرده است.
علاوه بر گاز تصفیه شده در این مدت شرکت پالایش گاز ایلام بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده و با توجه به عدم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی استان ایلام این فرآورده ها به دیگر نقاط کشور ارسال شده است
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.