شهریار داری پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران است که با فرآورش و تولید پایدار، ایمن، پاک و بهره ور گاز طبیعی، اتان، گاز مایع خام ، میعانات گازی و گوگرد، محصولات تولیدی خود را به منطقه هفت عملیات انتقال گاز، پتروشیمی ایلام، امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و صنایع مرتبط با گوگرد و گاز مایع خام عرضه می کند.
وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام طی چند سال فعالیت خود برای انجام تعمیرات، بهره برداری، ساخت تجهیزات و ... نیروهایی را آموزش داد، تا بتواند در موقع ضرورت از توان آنها استفاده کند، گفت: این شرکت در زمینه های مختلف با استفاده از توان داخلی و متخصصان مجرب توانسته بدون اتکا به خارج روز به روز قله های ترقی را طی کند.
داری پور از 2 ماموریت بزرگ این شرکت در راستای تامین گاز مصرفی خانگی استانهای ایلام و غرب کشور و خوراک پتروشیمی ایلام خبر داد و افزود شرکت پالایش گاز ایلام یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران است که با فرآورش و تولید پایدار، ایمن، پاک و بهره ور گاز طبیعی، اتان، گاز مایع خام ، میعانات گازی و گوگرد، محصولات تولیدی خود را به هفت منطقه عملیات انتقال گاز، پتروشیمی ایلام، امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و صنایع مرتبط با گوگرد و گاز مایع خام عرضه می کند.
وی با اشاره به اینکه خوراک این پالایشگاه از تنگ بیجار به میزان 6.8 میلیون متر مکعب در روز تامین می شود، افزود: از این مقدار 5.6 میلیون مترمکعب تبدیل به گاز طبیعی شهری که از طریق خط لوله سراسری برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به ویژگی های بارز این شرکت اشاره کرد و افزود: پالایشگاه گاز ایلام یکی از پالایشگاه های مدرن و پیچیده کشور همراه با محصولات متنوع است و تصفیه و فرآورش ترش ترین گاز کشور در این پالایشگاه انجام می شود.
وی بهره مندی از پرسنل و متخصصان جوان و تحصیلکرده را از دیگر ویژگی های بارز این شرکت عنوان کرد و افزود: قریب به یک هزار نفر در پالایشگاه گاز ایلام مشغول به کار هستند و خالص ترین گوگرد کشور در این پالایشگاه تولید می شود.
داری پور به میزان تولیدات سالیانه پالایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه تولید می شود که به عنوان مصرف خانگی و صنعتی در استان ایلام و استانهای غرب کشور استفاده می شود
این شرکت به منظور دریافت گاز خام تولیدی نفت و گاز غرب از چاه های تنگ بیجار و تولید گاز طبیعی و تزریق به خط انتقال گاز غرب کشور و همچنین تولید گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان برای خوراک پتروشیمی ایلام و تولید گوگرد در سال 1386 به بهره برداری رسید.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.