به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره بسبج رسانه ابوذر اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های برجسته و مهمی است که باید معرفی و شناخته شود.
وی وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، اربعین، منطقه ویژه، ذخایر عظیم نفت و گاز را از مهمترین این شاخص ها برشمرد و افزود: این شاخص های برجسته باید به صورت ملی معرفی شوند.
استاندار ایلام در ادامه به مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: نظام اسلامی که تشکیل شد با ساماندهی اولیه بسیج مردم و با نگاه امام راحل و توکل بر خدا شکل گرفت، برنامه ریزی دشمن این بود که در کمترین زمان در جنگ تحمیلی ایران را اشغال کند اما پیروی مردم از امام و اعتقاد و کمک الهی موجب پیروزی انقلاب شد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: ملت متحد و یکپارچه ایران در عرصه مقابله با ضد انقلاب و ترورهای کور با حضور آگاهانه خود آنها یکی پس از دیگری خنثی کردند.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی نیازمند وحدت، هم افزایی و حضور در همه صحنه ها است و بسیج رسانه باید پرتلاش در این زمینه فعالیت کند.
استاندار ایلام اظهار کرد: در تحریم ها و قطعنامه ها دشمن نتوانست کاری کند اما رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره جنگ روانی بسیار قوی به راه انداختند که نمونه بارز آنرا در ایجاد جو روانی و ملتهب کردن بازار شاهد هستیم که منجر به افزایش قیمت ها در ماه های اخیر شده است که در این میان نقش شبکه های مجازی بسیار پررنگ است.
سلیمانی دشتکی افزود: در این برهه از زمان و برای کاهش اثرات این جنک روانی نیازمند نقش موثر رسانه ها هستیم.
وی با اشاره به ویژگی های بودجه 98 گفت: دولت نگاه ویژه ای به توسعه راه های استان در بودجه سال آینده داشته که موجب افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات این بخش شده است
استاندار ایلام اضافه کرد: تلاش های زیادی برای اجرایی شدن منطقه آزاد و ویژه، گذرگاه جدید چیلات و چنگوله و توسعه صادرات از استان انجام شده و نیاز است اعتبار زیرساخت های استان ملی شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: آزاد راه کرمانشاه- حمیل- ایلام و آزاد راه تهران - نجف کلنگ زنی شد که برای استان رونق به همراه خواهد داشت.
وی افزود: پروژه چهارخطه کردن مهران - دهلران - اندیمشک به فراخوان رفته و از محل منابع ملی و استانی اعتبار خوبی برای اجرای آن اختصاص داده شده است.
استاندار ایلام از برنامه ریزی برای تکمیل شبکه گازرسانی در استان خبر داد و گفت: ظرف سال آینده به ۱۰۰ درصد پوشش گاز رسانی می رسیم، ضمن اینکه شرکت ژیو فیزیک دانا در ایوان مستقر شده و نیروهای زیادی جذب می کند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری در ابتدای سال آینده یاداور شد: پروژه های خوبی در سفر اردیبهشت ماه ریاست جمهوری به استان افتتاح خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اصحاب رسانه در توسعه کشور و استان پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران باید اگر زاویه ای هست آنرا تبدیل به همدلی و وحدت کنند و با واقعیت گرایی پیگیر مشکلات باشند.
استاندار ایلام به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: همه باید کمک کنیم نقاط ضعف را کم و برای حفظ آرامش جامعه و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنیم.
وی در خصوص انتصابات فرمانداران در روزهای اخیر افرود: نظر نهایی را در خصوص انتصابات من می دهم و از رسانه انتظار داریم قبل از انتشار موضوع ماجرا را جویا شوند.
وی در خصوص انتصاب فرماندار دهلران نیز گفت: گروه های مختلفی نسبت به این مساله معترض شدند، اگر کسی فامیل کسی است آیا دیگر نباید پستی بگیرد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.