به گزارش ایرنا، احمد محمدی پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی CSR با عنوان مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی در خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نفت در همه زمینه های توسعه ای کشور نقش دارد، گفت: نمی توان پروژه ای را در کشور اجرا کرد و به محیط پیرامون آن بی توجه بود.
وی ادامه داد: صنعت نفت بعد از انقلاب با نگاه محرومیت زدایی به این روند ادامه داده و همچنان به انجام مسئولیت های اجتماعی خود پایبند است اما باید توجه داشت که این محرومیت ها دامنه وسیعی دارند.
این مقام مسئول در مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه در سال جاری این شرکت چهار هزار و 700 میلیارد ریال در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است، گفت: بخشی از پروژه هایی که بدین منظور آغاز شده اند در حال حاضر رو به اتمام هستند.
محمدی یادآور شد: انجام مسئولیت های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد تا از این طریق نتایج حاصل از آن منجر به بهبود شرایط زندگی مردم شود.
وی همچنین به پروژه توسعه و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات شورای ملی اقتصاد چهار درصد از هزینه این پروژه ها صرف مسئولیت های اجتماعی می شود.
محمدی با اشاره به طرح جمع آوری فلرهای نفتی در سطح استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این پروژه طی قراردادی بین مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و مارون به منظور تامین خوارک بخشی از واحدهای تولیدی این شرکت ها منعقد شده است.
به گفته وی اولویت جمع آوری این فلرها با مناطق شهری و روستایی که در معرض تاسیسات نفتی هستند.
بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، کارون و مارون روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از یکصد میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.