به گزارش ایرنا، حکایت تامین سیلندرهای گاز در استان بوشهر نیز بویژه در زمستان برای خود داستانی داشت و مردم به دلیل کمبود سیلندر ساعت ها و روزها در نوبت می ایستادند و گاهی نیز مشکلاتی پیش می آمد.
مردم بوشهر سال ها متقاضی ایجاد شبکه گاز رسانی بودند اما با استدلال های فاقد توجیه برخی مسئولان، عملیاتی شدن و تحقق گازرسانی به استان بوشهر بیش از 2 دهه به تاخیر افتاد تا اینکه سرانجام با موافقت دولت وقت مطالعات آن انجام و نخستین شعله گاز در سال 1385 در میدان شهید مطهری بوشهر روشن شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: مهمترین خدمات زیرساختی انقلاب اسلامی در استان بوشهر گازرسانی با ضریب نفوذ 99 درصدی در شهرها و 95 درصدی مناطق روستایی است.
مسلم رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر از مجموع 37 شهر استان بوشهر به 36 شهر و از 407 روستای بالای 20 خانوار جمعیت براساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد تاکنون به 397 روستای استان گازرسانی شده است.
رحمانی اظهارداشت: در زمان حاضر 198 هزار انشعاب در استان بوشهر نصب و177 هزارمشترک از گاز استفاده می کنند که با وجود آلودگی کمتر گاز نسبت به نفت و ایمنی و استمرار موجود در گازرسانی هنوز دراستان ظرفیت خالی اشتراک وجود دارد.
وی اضافه کرد: در سه سال گذشته شاهد تحولی عظیم در روند گازرسانی به مناطق روستایی بوده ایم و تحقق این مهم تاثیر بسزایی در توسعه زیرساخت ها و رونق و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق داشته است.
رحمانی اظهارداشت: تاکنون 6هزار و 700 کیلومتر شبکه گذاری، 400 کیلومتر خط تغذیه و انتقال درشهرها و روستاهای استان بوشهر انجام شده است و براین اساس تا نیمه سال آینده توسعه فراگیر براساس قوانین و مقرارات در استان بوشهر به پایان می رسد.
وی یادآور شد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 50 طرح گازرسانی شامل 11 طرح گازرسانی به روستاها و 39 طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی بهره برداری می شود.
رحمانی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ها 177 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و با اجرای این طرح ها ضریب نفوذ گاز روستایی به 96 درصد ارتقا و تعداد واحدهای صنعتی برخوردار از گاز به 331 واحد صنعتی می رسد.
وی یادآور شد: سهم بوشهری ها در برخورداری از لوله کشی گاز به عنوان سوخت پاک هر چند دیرهنگام بود اما شتاب در اجرای طرح های گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی مطالبه دیرینه مردم را محقق کرده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.