به گزارش ایرنا، مهناز همتی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: تعداد 28 وسیله شهربازی که توسط شرکت بازرسی غیرقابل استفاده اعلام شده بود با کمک شهرداری ها جمع آوری شدند اما هیچکدام از زمین های بازی متعلق به شهرداری ها موفق به دریافت مجوز استاندارد نشده اند.
وی افزود: استاندارد سازی در بخش خصوصی در وضعیت مناسبی قرار دارد و امسال 33 وسیله از تجهیزات مستقر در شهربازی های بخش خصوصی موفق به دریافت مجوز استاندارد شده اند که از این تعداد 26 مورد مربوط به شهربازی های روباز و هفت مورد نیز مربوط به شهربازی های سرپوشیده است.
همتی یادآور شد: مکان هایی که دارای تجهیزات استاندارد هستند به شهرداری ها اعلام شده و انتظار می رود بجز از این مکان ها مجوز فعالیت به سایر افراد فاقد تجهیزات شهربازی استاندارد اجازه فعالیت داده نشود.
همتی اضافه کرد: تاکنون 442 بازرسی فنی از واحدهای تحت پوشش و تاسیسات گازپرکنی، 95 بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی، 6 بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی بر و 423 نمونه برداری از مراکز تولیدی توسط این اداره صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمینه استانداردسازی زمین های بازی طرح هایی مانند سال گذشته برای کمک به شهرداری ها در دستور کار است، گفت: از محل اعتبارات ابلاغی سال 97 برای استاندارد سازی زمین ها و تجهیزات بازی و کمک به شهرداری ها تعداد محدودی از زمین های بازی متعلق به شهرداری ها که دارای نگهبان و یا سیستم حفاظتی انتخاب و نسبت به پرداخت هزینه های بازرسی اولیه و نهایی اقدام کند.
همتی تصریح کرد: شهرداری ها باید نسبت به رفع نقص های اعلامی از طرف شرکت های بازرسی اقدام و مراحل استعلام نیز از شهرداری ها صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: طرح پرداخت هزینه بازرسی کلیه تجهیزات زمین بازی متعلق به شهرداری ها که به استاندار ارائه شده در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب و در صورت تامین اعتبار در سال آینده اقدام خواهد شد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.