حسین بیدکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت مجموعه شهربازی و پنج مجموعه پارک بادی فعال در شهرستان نیشابور دارای مجوز استاندارد هستند.
وی با اشاره به صدور 32 پروانه استاندارد تولیدی از ابتدای امسال اظهار داشت: 250 واحد صنعتی در نیشابور زیر پوشش اداره استاندارد هستند و 320 پروانه استاندارد اجباری و 20 پروانه استاندارد تشویقی برای صنایع در این شهرستان صادر شده است.
وی گفت: به طور میانگین سالیانه 140 مجوز استاندارد آسانسور در نیشابور صادر می شود و از ابتدای امسال 12پرونده حقوقی برای واحدهای صنعتی و خدماتی به خاطر جعل علامت استاندارد و تولید بدون مجوز تشکیل شده است.
بیدکی افزود: در این مدت طی بازرسی های دوره ای اداره استاندارد هشت فقره توقیف کالا انجام شده که از این تعداد چهار مورد شامل ضدیخ، فیلتر هوا، سیم و کابل برق و محصولات لبنی امحا گردیده و 10 پروانه استاندارد نیز به دلیل عدم استمرار کیفیت ابطال شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد فرایند بازرسی های اداره استاندارد نیشابور برون سپاری شده و توسط بخش خصوصی با همکاری 18 آزمایشگاه انجام می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال بیش از 400 فقره بازرسی از واحدهای مختلف انجام شده و طرح طاها برای نظارت بر کیفیت اجناس موجود در بازار توسط اداره استاندارد اجرا می شود.
رئیس اداره استاندارد نیشابور افزود: بازرسی های دوره ای هر سال از 75 باسکول، هشت جایگاه سی.ان.جی و 25 جایگاه بنزین با 218 نازل در نیشابور انجام می شود.
وی اظهار داشت: طی 2 سال گذشته با کمک فضای مجازی بسیاری از محصولات غیر استاندارد موجود در بازار شناسایی و به مردم معرفی شده که فرصت خوبی برای افزایش سطح آگاهی مردم بوده است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.