به گزارش ایرنا این صدا که قبل از ساعت 23 امشب سرابله را به لرزه دراورد موجب وحشت ونگرانی اهالی این شهر 25 هزار نفری شده است.
مردم وحشت زده این صدا را به غرشی که بازلزله همراه است تعبیر کرده و سراسیمه از منازل خود خارج شدند و اکنون نگران احتمال بروز زمین لرزه شده اند.
کریمیان مدیر کل بحران استان ایلام در گفت وگو با ایرنا اطمینان داد: این صدا به هیچوجه مربوط به زلزله نیست .
رضا عزیزیان گفت: ژئو فیزیک تهران و همچنین مرکز لرزه نگاری با وجود بررسی موضوع ، بروز زمین لرزه را در سرابله ثبت نکرده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خاطر نشان کرد: لرزش و بروز صدا و تکان‌های پی‌درپی اعماق زمین در محدوده سرابله در ماه های گذشته امری عادی و تکراری بوده است.
وی از مردم خواست که به شایعه های تشویش افرین و کذب توجه نکند.
وی با انتقاد از انتشار خبرهای غیر مسئولانه وکذب در فضای مجازی که موجب تشویش بی مورد اذهان عمومی می شوند مردم و رسانه ها را به دریافت خبر و اطلاعات از مبادی موثق و رسمی فرا خواند.
نگرانی مردم سرابله در زمینه ای از رویدادهای مبهم زمین شناسی درماه های گذشته شکل گرفته است که البته شبکه های اینترنتی نیز دراین دقایق به ان دامن می زنند.
بعد از زمین لرزه ۲۱ آبان سال گذشته سرپل ذهاب -با حدود 100 کیلومتر فاصله با چرداول - زمین سرابله نیز به صدا درامد و از ان وقت تاکنون اهالی به طور مستمر از شنیدن صداهای مبهمی از اعماق زمین ابراز اهالی نگرانی کرده اند.
در ابتدای پدیدار شدن صدای زمین |ف تیم‌های تحقیقاتی به منظور مطالعه این پدیده‌ها از سوی ارگان‌های مرتبط از جمله پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور به منطقه اعزام شده‌اند که نتیجه کلی تحقیق انان هرنوع ارتباط این صداها با زمین لرزه را نفی می کند.
از چمله انکه کل مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب باختری کشور پیشتر درباره نتایج اولیه بررسی ها گفته بود: این صداها منشاء زمین‌لرزه‌ای ندارند و احتمالاً ناشی از ریزش حفرات انحلالی در زیر زمین است که بر همین اساس در ادامه با مطالعات انجام شده توسط مهندسان مشاور تعدادی از زون‌های کارستی در مناطقی از شهر شناسایی شدند.
سرابله مرکز چرداول در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد. 6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.