به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در دومین روز از سفر و بازدید اعلام نشده قبلی خود از شهرستان چرداول در گفت و گو با نمازجمعه گذاران یادآوری کرد: گروهی از محققان زمین‌شناسی با استقرار در سرابله صدا‌ها و زمین‌لرزه‌های شهر سرابله را بررسی کرد.
وی تصریح کرد: براساس نتیجه بررسی و یافته های اعلامی گروه محققان هیچ خطری مرتبط با این صداها شهر سرابله را تهدید نمی‌کند.
استاندار ایلام در ادامه سفر‌ها و بازدیدهای غیر رسمی و بدون اعلام قبلی خود از شهرستان ها مختلف روزهای پنج شنبه و جمعه به چرداول رفت و وضعیت جاری و طرح های عمران و توسعه این شهرستان در شمال ایلام را بررسی کرد.
بررسی پیشرفت اجرایی طرح های عمران شهری، بازدید از وضعیت جوی و جدول ، آسفالت شهر سرابله و بررسی وضعیت اجرایی دیگر طرح های عمرانی که به صدور دستور مقتضی یا پیگیری از مرکز انجامیدند، بخش اول این سفر 2 روزه بود.
دیدارهای معمول اجتماعی و در صدر آنها دیدار با خانواده شهید رحیم زاده و آزاده جانباز بکرنژاد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از برنامه های دومین بخش سفر مدیر ارشد استان ایلام به چرداول بود.
بازدید وی صبح روز جمعه با حضور در بیمارستان سرابله و درمانگاه آسمان آباد شروع شد و با حضور در نمازجمعه و دیدار و گفت وگو با مردم این شهرستان ادامه یافت.
نشست با فرماندار و طرح و صدور دستور مرتبط با بازدیدها و گفت وگوهای 2 روزه برنامه پایانی این سفر بود.
در پی زمین لرزه ۲۱ آبان سال گذشته سرپل ذهاب صداهایی از درون زمین در شهر سرابله شنیده می‌شد که اهالی چرداول را بشدت نگران کرد.
تیم‌های تحقیقاتی به منظور مطالعه این پدیده‌ها از سوی ارگان‌های مرتبط از جمله پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور به منطقه اعزام شده‌اند.
علی اژدری مدیرکل مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی جنوب باختری کشور پیشتر درباره نتایج اولیه بررسی ها گفته بود: این صداها منشاء زمین‌لرزه‌ای ندارند و احتمالاً ناشی از ریزش حفرات انحلالی در زیر زمین است که بر همین اساس در ادامه با مطالعات انجام شده توسط مهندسان مشاور تعدادی از زون‌های کارستی در مناطقی از شهر شناسایی شدند.
سرابله مرکز چرداول در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.