به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان اسلام اول است و تلاش داریم سال آینده رتبه علمی به 15 جهان ارتقا یابد.
وی افزود: با ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به محل تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمد زایی تبدیل شده اند.
ستاری بر لزوم توسعه علوم نوین تاکید کرد و یادآور شد: امروزه فعالیت در حوزه های بیوتکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه بیشتر از حوزه های ICT شده و همچنین بیوتکنولوژی کشاورزی برای مواردی چون گیاهان دارویی شکل گرفته است.
رئیس بنیاد علمی نخبگان خودکفایی در تولید دارو را از اولویت های نظام و دولت برشمرد و گفت: 97 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
وی گفت: نکته حائز اهمیت اینکه افراد خلاق، صاحبان ایده و دانشجویان با مراجعه به شرکت های شتاب دهنده تبدیل علم به ثروت و اشتغال ایده های خود را عملیاتی می کنند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: هم اکنون 60 شرکت شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده، شرکت های دانش بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب دهنده ها کسب و کار خود را راه اندازی و توسعه می دهند.
ستاری در مورد جذب نخبگان خارج کشور افزود: بیش از یک هزار و 200 نفر از 100 دانشگاه از سراسر جهان به کشور بازگشته اند که در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ایده های خود را اجرایی می کنند.
وی مهیا شدن بسترها برای فعالیت استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را تنها راه رشد علمی و عملی کشور و تبدیل علم به اشتغال ، ثروت و درآمد عنوان کرد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.