به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز سه شنبه در جریان بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد علمی نخبگان از دانشگاه ایلام و افتتاح پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر دانشگاه ایلام اظهار داشت: هدف دانشگاه ایلام اشاعه فرهنگ آموزش مهارت محور برای دانشجویان در همه رشته های تحصیلی است تا دانشجویان بعد اتمام تحصیل دغدغه اشتغال یا گرایش صرف به اشتغال در بخش دولتی را نداشته باشند.
وی افزود: دانشگاه ایلام در سال های اخیر از یک مرکز آموزشی صرف خارج شده و به یک دانشگاه جامعه و اشتغال محور تبدیل شده و با اجرای طرح ها و ایده های خلاقانه زمینه بکارگیری دانشجویان خود دانشگاه فراهم شده است.
رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: به منظور اشتغال محوری و ارائه آموزش های مهارتی به دانش جویان در محل دانشگاه کارگاه ها یا مزارعی در حوزه های مختلف بازار پسند توسط اساتید و دانشجویان ایجاد شده که حتی محصولات این دانشگاه مثل قارچ، گیاهان داورویی و ... به بازار نیز عرضه می شود.
علی اکبری گفت: دانشگاه ایلام در سال های اخیر از رشد قابل توجهی در زمینه علم و فناوری و تبدیل دانش به ثروت برخوردار شده و به خودباوری تولید علم توامان با ثروت رسیده است.
وی در مورد پژوهشکده گیاهان دارویی تاکید کرد: این پژوهشکده با توجه به غنی بودن استان ایلام از گیاهان متنوعی برخوردار است که با راه اندازی این پژوهشکده می توان این گیاهان را با فرآوری به محصولات عامه پسند تبدیل و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.
وی اضافه کرد: اولویت دانشگاه ایلام و پژوهشکده دانشگاه فعالیت های علمی، مطالعاتی و درامدزا در حوزه های نفت، گیاهان دارویی، ریز گردها و منابع طبیعی است که در استان ایلام وجود دارد.
به گزارش ایرنا، برای تامین تجهیزات پژوهشکده گیاهان دارویی 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این پژوهشکده نیازمند 2 دستگاه تخصصی آزمایشگاهی است که تامین و تهیه آنها حداقل به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.