به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل امور شعب بانک ملی و چند بانک دیگر استان اظهار داشت: بانک های خصوصی ارتباط منطقی با حوزه بانکی استان ندارند.
وی ادامه داد: نمی شود سیستم پولی و مالی را منفک کرد زبرا برخی از بانک ها با افزایش نقدینگی موجب ایجاد تورم و مشکلاتی اقتصادی در جامعه می شوند.
معاون استاندار ایلام افزود: دولت باید سیستم بانکی و بورس را در اختیار داشته تا نقدینگی را کنترل و اجازه ندهد عدم هماهنگی و مصارف و منابع بانک های خصوصی تاثیرات اقتصادی منفی در جامعه ایجاد کند.
درویشی با ابراز نارضایتی از شرایط موجود گفت: از منابع و مصارف بانک های خصوصی در استان اطلاعی در دست نداریم و این بانک ها هیچ همکاری و مشارکتی در امر سرمایه گذاری و رونق تولید استان ندارند.
وی یادآور شد: برخی از این بانک ها منابع عمومی و پول مردم را جمع آوری و در استان های دیگر سرمایه گذاری می کنند که متاسفانه در برخی مواقع با ایجاد مشکل برای این بانک ها و ورشکستگی آنها سپرده گذاران به استانداری هجوم آورده و خواستار رسیدگی می شوند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: سپرده های مردم باید هدفمند و در راستای تولید، کنترل تورم، رفع رکود و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان هزینه شود.
درویشی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت: متاسفانه بانک مرکزی در خصوصی بانک های خصوصی قوی عمل نمی کند و نظارت آنچنانی بر فعالیت این بانک ها ندارد و تنها یک مجوز فعالیت به این بانک ها داده است.
وی اضافه کرد: این ناهماهنگی ها موجب ایجاد مشکلاتی در استان می شود و بانک های خصوصی از حضور در جلسات بانکی و همچنین از مشارکت در امر سرمایه گذاری استان به واسطه دستورالعمل داخلی که خود اعلام می کنند، سرباز می زنند.
معاون استاندار ایلام اظهار کرد: برای وحدت رویه و جهت گیری درست و هماهنگ در امور اقتصادی استان و کشور نیاز است بانک های خصوصی حضور پیدا کرده و تحت نظارت و هدایت یک شورای قانونی هماهنگ و تعاملی عمل کنند.
درویشی خواستار هماهنگی بانک های خصوصی و دولتی با بانک ملی و استانداری شد تا بانک های خصوصی در معرض آسیب ورشکستگی قرار نگیرند و سپرده گذاران و مردم با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: تنظیم منابع و مصارف بانک ها یک نیاز است تا بانک های خصوصی هم برای سرمایه گذاری در استان پای کار بیایند.
وی تاکید کرد: همه نهادهای دولتی، خصوصی، خصولتی باید تحت نظارت دولت و مدیریت استان فعالیت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.
در ادامه این نشست مقرر شد که نماینده بانک مرکزی در غرب کشور در جلسه شورای هماهنگی بانک ها از بانک های خصوصی استان نیز دعوت کند که برای پیشبرد اهداف دولت در استان پای کار بیایند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.