به گزارش ایرنا ، علیرضا علیپور روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نیر افزود: اخیرا طرح هایی با اعتبار 112 میلیارد و 120 میلیون ریال با اشتغالزایی 92 نفر در این شهرستان به تصویب رسید.
او گفت: شهرستان نیر با دارا بودن پتانسیل ها ظرفیت های بالقوه ، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را دارد.
وی با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری در شهرستان و روان سازی آن افزود: کمک و عدم سخت گیری در نحوه اجرای مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری شهرستان موثر است.
علیپور همچنین با اشاره به برخی سنگ‌ اندازی‌ ها توسط بانک ‌های عامل گفت: گزارش‌ هایی در خصوص تعلل بانک‌ ها و سنگ‌ اندازی ‌ها رسیده و دنبال مستندسازی آن هستیم.
فرماندار نیر با تاکید بر اینکه اگر بانک ‌ها تا هفته آینده تکلیف این تعداد پرونده را مشخص نکنند به استاندار و مدیران استانی اعلام می شوند ، از دستگاههای اجرایی شهرستان خواست مشکلات و موانع طرح های مرتبط با ادارات خود را بررسی و وضعیت آنها را تعیین تکلیف کنند.
فرماندار نیر همچنین با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری در شهرستان و روان سازی آن افزود کمک به اشتغال های خانگی در کاهش نرخ بیکاری را ضروری دانست.
فرماندار نیر به ارائه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی هم اشاره کرد و گفت: اعتبار این تسهیلات از سوی دولت به بانک های عامل تزریق خواهد شد.
علیپور از تشکیل گشت های تلفیقی برای نظارت بر اجرای طرح ها خبر داد و اظهار کرد: باید با همت و تلاش جهادی در میدان باشیم و کمک کنیم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال بیکاران در جامعه فراهم شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.