به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان اظهار داشت: طرح هایی که در این جلسه ستاد تسهیل استان مطرح می شوند باید قبل از آن جزئیات کارشناسی این طرح ها حل شده باشد.
وی با اشاره به مشکلات و تعطیلی کارخانه شیر استان افزود: مقرر شده تا سه ماه آینده بخش مهمی از مشکلات حل و این کارخانه دوباره راه اندازی و فعال شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: مشکلات مالیاتی، تقسیط بدهی بانکی، اخذ ماده 141، پرداخت تسهیلات و ...تا سه ماه آینده در این واحد تولید باید رفع و مدیران این کارخانه نیز ملزم به راه اندازی مجدد آن شده اند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: اگر تا سه ماه آینده این کاخانه فعال نشود، بانک عامل و امور مالیاتی با همکاری دادستانی نسبت به تملک واحد تولیدی اقدام کنند.
وی با اشاره به مشکلات متوجه کارخانه سیمان دهلران نیز گفت: سه هزار و 450 میلیارد ریال برای ساخت این کارخانه هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 700 میلیارد ریال دیگر است.
استاندار ایلام اضافه کرد: مقرر شده علاوه بر حل مشکلات بانکی، بخشی از بدهی ها و طلب های صاحب کارخانه با همکاری سیستم بانکی و وزارت راه تهاتر شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: این کارخانه 91 درصد پیشرفت دارد و قرار شده سرمایه گذار تا یک سال آینده این کارخانه را به بهره برداری برساند.
وی افزود: کارخانه سیمان دهلران بیش از 29 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیز دریافت کرده و با اجرای کامل آن بیش از 350 نفر از جوانان شهرستان و استان مشغول به کار می شوند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه استان برای بهره برداری از واحدهایی نظیر کارخانه سیمان است، تصریح کرد: سرمایه گذاران نیز باید نسبت به تعهدات خود برای اجرای طرح ها پایبند باشند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.