به گزارش ایرنا مدینه رفعت پناه، شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فراشبند، اظهار داشت: از آبان سال 96 تا کنون بیش از 93 طرح اشتغالزا در کمیته فنی این کارگروه بررسی شده است.
وی افزود: از مجموع این تعداد طرح، 19 طرح در قالب اشتغال فراگیر و 34 طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد تایید قرار گرفته و برای معرفی به بانک عامل و برخورداری از تسهیلات به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع داده شده است.
رفعت پناه ادامه داد: از بین طرح هایی که مورد پذیرش قرار گرفته، 9 طرح اشتغال فراگیر به ارزش 88 میلیارد و 200 میلیون ریال و 20 طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت 59 میلیارد و 905 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
او گفت: نرخ سود تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر 18درصد است و در صورتیکه متولیان این طرح ها موفق به انجام تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال شوند از پرداخت یارانه 2 تا هفت درصدی نیز بهره مند خواهند شد.
به گفته رفعت پناه، نرخ سود تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 6درصد برای سرمایه ثابت و 10 درصد برای سرمایه در گردش است.
وی بیان کرد: مشکل اصلی که متقاضیان استفاده از این تسهیلات با آن مواجه هستند، موضوع تهیه وثیقه و تضمین های بانکی است که امیدواریم با رایزنی هایی که در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بانک های عامل، این مشکل برطرف شود.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشنبد اضافه کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن طرح های یاد شده، در سال 97 شاهد ایجاد بیش از 300 فرصت شغلی در این شهرستان باشیم.

** دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران همکاری کنند
فرماندار شهرستان فراشبند هم در این نشست با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان و آسان سازی این روند، اظهار داشت: مشکل اساسی این منطقه اشتغال است و در جامعه امروز کسی انقلابی است که شغل ایجاد کند و تحقق این امر تنها با حمایت بخش خصوصی و تعاونی ها امکان پذیر است.
صادق فروغی افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی این شهرستان به عنوان نمایندگان دولت، حمایت از سرمایه گذاران از طریق کاهش کاغذبازی های اداری، رفع موانع قانونی و تسهیل در صدور مجوزهاست.
وی گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید با مجریان طرح های اشتغالزا و سرمایه گذاران در این شهرستان بیش از پیش همکاری کنند.
روسای بانک هایی که در این نشست حضور داشتند نیز اظهار کردند: بانک برای پرداخت تسهیلات بر اساس آنچه در قانون پیش بینی شده، با توجه به نوع طرح ها، اسناد مالکیت روستایی و یا سند محل اجرای طرح های اشتغال فراگیر و یا اشتغال پایدار روستایی را پس از کارشناسی لازم به عنوان وثیقه می پذیرد.
شهرستان فراشبند در فاصله 164 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.