به گزارش ایرنا، عبدالوهاب بخشنده روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: در میان این جرائم مزاحمت تلفنی با 20 درصد و تصرف عدوانی با 13 درصد بیشترین کاهش تخلف را ثبت کرده است.
وی افزود: کلاهبرداری با هفت درصد، توهین به اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی پنج درصد، افترا سه درصد و تخریب اموال هفت دهم درصد کاهش داشته است.
بخشنده یادآور شد: در مقابل میزان سرقت پنج درصد، ایراد صدمه بدنی 6 درصد و تهدید 2 درصد طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته افزایش وقوع داشته است.
وی گفت: نظارت بر اجرای درست پروژه نماد ( نظام مراقبت از دانش آموزان) با همکاری معاونت پیشگری از وقوع جرم دادگستری و آموزش و پرورش از برنامه های مهم این معاونت در سال تحصیلی جاری است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام افزود: سامانه جمع آوری گزارشات مردمی در استان ایلام فعال است و مردم هر گونه مشاهده تخلف، انتقاد، پیشنهاد خود را از طریق این سامانه به اطلاع مسئولان دادگستری برسانند تا با همکاری دستگاه های عضو و مرتبط با موضوعات منعکس شده، مساله مورد نظر مخاطبان پیگیری شود.
بخشنده اظهار داشت: از سال 94 تاکنون 18 مورد کارگاه آموزشی پیشگیری از خشونت محله محور برگزار شده و در شهرستان ایلام پنج محله سبزی آباد، بانبرز، مهرآباد و بانبور به عنوان محلات آسیب پذیر شناسایی شده اند.
به گفته وی برگزاری 9 کارگاه با حضور 160 کارشناس برای حل مشکلات حوزه طلاق و ایجاد سازش بین زوجین و نیز تشکیل کارگروه های شورای خانواده با محوریت طلاق با همکاری دستگاه های مرتبط بهزیستی و دادگاه خانواده را از دیگر برنامه های هدفمند این معاونت برشمرد و 24 درصد از پرونده های درخواست طلاق در مراکز مشاوره خانواده منجر به سازش و بازگشت زوجین به زندگی شده است.
بخشنده یکی از معضلات اجتماعی را نبود پارکینگ در مجتمع های مسکونی ذکر کرد و گفت: نبود پارکینگ موجب بروز سرقت خودرو و لوازم آن می شود که برای کاهش سرقت خودروها شهرداری ها باید نسبت به عدم حذف موضوع پارکینگ مجتمع های مسکونی در تایید طراحی ساختمان حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهرداری ها از موضوع عدم احداث پارکینگ در مجتمع ها به سادگی عبور می کنند، توضیح داد: شهرداری ها مساله حذف پارکینگ از طراحی نهایی ساختمان را با اخذ جریمه صاحب ملک خاتمه می دهند در حالیکه این موضوع منجر به بروز مشکلاتی چون سرقت خودرو و لوازم ماشین و کمبود پارکینگ و مزاحمت برای شهروندان می شود.
وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از معضل عدم احداث پارکینگ در مجتمع ها و سهل انگاری شهرداری ها نسبت به این قضیه، به صراحت از شهرداری های استان ایلام خواسته شده ایجاد پارکنیگ در ساختمان ها لحاظ و سختگیری های لازم در این خصوص اعمال شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اظهار داشت: این معاومت با هماهنگی دستگاه های ذیربط چون شهرداری و دادستانی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان ورود کرده است.
وی همچنین از ورود دادستانی به رفع معضل ترافیک و تجمع خودروها در محل درب ورودی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اشاره کرد و گفت: با توجه به عریض نبودن کوچه و ازدحام ماشین های عبوری یا خودروهای حامل بیماران این محدوده موجب ایجاد ترافیک و راهبندان کرده که باید این مشکل هرچه سریع تر مرتفع شود.
وی تجمع نخاله های ساختمانی در محدوده مسیر منتهی به دانشگاه ایلام و مسکن مهر را از عوامل تخریب محیط زیست دانست و گفت: دستگاه قضایی استان نسبت به این موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.
معاون دادگستری ایلام با اشاره به جاده منتهی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: این مسیر کم عرض بوده و از روشنایی مناسب نیز برخوردار نیست و در شان دانشگاه و دانشجویان نیست از این مسیر تردد کنند، مشخص نیست این مسیر تقریبا 3 کیلومتری طی سال های گذشته چرا تعریض نشده است.
بخشنده در مورد طرح شناسایی و جلب محکومان متواری اظهار داشت: تاکنون 43 درصد از محکومان متواری استان ایلام دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.