مهدی میقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: علاوه بر این، برپایی دوره های آموزش عملی در پارک های آموزش ترافیک در گرگان و گنبدکاووس و آموزش والدین همانند سال های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
به گفته وی؛ دوره های آموزش نظری وعملی با همکاری ارگان ها و دستگاه های مرتبط از جمله پلیس راه، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرایی می شود.
وی افزود: بخشی از آموزش ها از طریق توزیع اقلام آموزشی شامل کتاب، بازی فکری، لوح فشرده، پیک ایمنی و اجرای نمایش عروسکی با بهره گیری از کامیونت سیار انجام می گیرد.
میقانی؛ به ساماندهی وضعیت تردد و اطلاع رسانی به رانندگان هنگام عبور از نزدیکی مدارس حاشیه راه ها در قالب ایمن سازی فیزیکی نیز اشاره کرد و گفت: درج کلمه های مدرسه و آهسته بر روی محور جلوی مدارس، نصب چشم گربه ای بر سطح سواره رو مطابق طرح، نصب چراغ های چشمک زن برای کاهش سرعت وسایل نقلیه، نصب تابلو هشدار دهنده عبور اطفال از جمله اقدامات است.
به گفته وی؛ نصب تابلو کاهنده سرعت، خط کشی محور در محل مدرسه، رفع موانع دید و تأمین روشنایی تا حد امکان، اصلاح طرح هندسی در مقاطع لازم، استفاده از نرده، گاردریل و نصب پل عابردر مناطق خاص و لازم از دیگر فعالیت های انجام شده است.
وی به اعتبار اختصاصی برای افزایش ایمنی دانش آموزان در عبور و مرور از جاده های استان اشاره کرد و افزود: برای ایمن سازی تردد دانش آموزان 35 مدرسه حاشیه راه ها 700 میلیون ریال و در بخش ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه حاشیه راه ها هم دو میلیارد و 550 میلیون ریال پیش بینی شده است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان در حاشیه جاده های اصلی قرار دارد که دانش آموزان مجبورند برای رفتن به مدرسه از عرض آن عبور کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.