به گزارش ایرنا، عبدالله آقاعلیخانی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود: طی سال گذشته همچنین 900 هکتار از اراضی تصرف شده در سطح استان مورد شناسایی و به بیت المال اعاده داده شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تاکنون 800 مورد شکایت از سازمان های دولتی و عمومی در سامانه بازرسی مورد ثبت قرار گرفته، یادآور شد: بیشترین شکایت ها مربوط به شهرداری ها، زیر مجموعه استانداری، جهاد کشاورزی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و نیز بانک های استان قزوین بوده است.
به گفته وی، سال گذشته 21 برنامه بازرسی مستمر در سطح استان صورت گرفته و امسال نیز 22 مورد در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: برخی از بازرسی های صورت گرفته در زمینه نظارت بر عملکرد مدیریت بانک ها، شعب امور بیمه، شهرداری ها، حفاظت از اراضی دولتی و مقابله با پدیده زمین خواری، جهاد کشاورزی، حفظ و حراست از آثار تاریخی، نحوه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کشتارگاه ها، پروژه های کلان شهری، مالیات اصناف، حفاظت از جنگل ها و مراتع، منابع آب و طرح تفصیلی قزوین بوده است.
آقاعلیخانی با بیان اینکه طی سال گذشته برای بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی استان 200 پیشنهاد از سوی بازرسی به آنان ارائه شد، گفت: طی مدت یاد شده همچنین 150 نفر تحت عنوان جرم و تخلف به مراجع قضائی و اداری معرفی و 2 مورد نیز انفصال از خدمات نیز داشته ایم.
بازرس کل قزوین اظهار داشت: در بخش معاملات نیز پیگیری دقیقی از سوی کارشناسان ما صورت می پذیرد تا جایی که طی سال گذشته از مجموع یک هزار و 617 مورد معاملات ثبت شده دستگاه های دولتی و عمومی استان به ارزش 280 هزار میلیارد ریال، 103 مورد آن به ارزش 10 هزار میلیارد ریال لغو و 805 مورد نیز مورد تذکر قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: سال گذشته شورای دستگاه نظارتی استان با عضویت استاندار، دیوان محاسبات، اطلاعات، مدیریت برنامه ریزی، دادستان مرکز و بازرسی استان با تشکیل 12 جلسه، 25 مصوبه مورد تصویب قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، پیگیری و بررسی جرایم، تخلفات و سوء جریانات موجود در برخی حوزه ها مانند تاخیر در پروازها، ترافیک و عدم پاسخگویی از سوی دستگاه های دولتی و عمومی را از جمله وظایف بازرسی دانست و اظهار داشت: بازرسی فراگیرترین دستگاه نظارتی در کشور محسوب می شود که براساس وظایف قانونی خود علاوه بر نظارت بر جرایم و تخلفات، وظیفه پیشگیری از وقوع جرم در راستای سلامت نظام اداری را نیز برعهده دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.