به گزارش ایرنا، شب های گرم تابستان فرصتی برای خانواده ها فراهم می کند تا به بوستان های نزدیک محل زندگی خود رفته و چند ساعتی را در آن جا سپری کنند. برخی سفره شام خود را در بوستان ها پهن می کنند و برخی هم برای فرار از چهاردیواری آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، اندکی در فضای آزاد نشسته و مشغول تماشای بازی کودکانشان می شوند.
روشنایی بوستان ها اما یکی از آن درخواست های مردمی است که هرساله در این بازه زمانی قوت گرفته و مسوولان را به فکر راه چاره می اندازد.
یکی از افرادی که به همراه خانواده برای تفریح به یکی از بوستان های جنوب شهر شاهرود آمده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: منزل ما در نزدیکی این بوستان است و در طول روز بچه ها به راحتی برای بازی به اینجا می آیند اما شب ها چون نور کافی وجود ندارد، من هم همراهشان می آیم تا حواسم به آن ها باشد که کسی مزاحمتی برایشان ایجاد نکند.
سعید قدرتی افزود: لامپ هایی در بوستان نصب شده اما نور کمی دارند و یا شاخ و برگ درختان مانع از رسیدن روشنایی به سطح بوستان می شود.
مشکل روشنایی در برخی پارک های قدیمی شهر بیشتر رخ نمایی می کند چون در بوستان های جدید هم درختان بلند کمتری وجود دارد و هم از تجهیزات بروزتری استفاده شده است.
یکی دیگر از نگرانی های خانواده های شاهرودی ، فعالیت برخی از فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر و احتمال ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم در بوستان هایی است که روشنایی کافی ندارند.
یکی از شهروندان شاهرودی هم گفت: با توجه به حجم بالای عبور مسافران از شهر شاهرود ، برخی از آن ها شب ها را در بوستان های این شهر سپری می کنند.
رضا حسینی نژاد ادامه داد: چون تعدادی از این مسافران در بوستان ها چادر برپا می کنند و نیاز به امنیت دارند ، تامین روشنایی بوستان ها دارای اهمیت است.
یکی از مسافرانی که پارک آبشار شاهرود را برای توقف و استراحت انتخاب کرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: ما سالی یک بار از زنجان به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شویم. سال گذشته هم شب را در شاهرود و در مقابل شهربازی سپری کردیم اما بسیار تاریک بود و به همین دلیل امسال به دنبال جایی بودیم که امنیت بهتری برای خانواده ها داشته باشد.
هفته پیش نخستین مرحله از آسیب شناسی مکان های عمومی توسط دادستان، شهردار و فرمانده نیروی انتظامی شاهرود انجام شد.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه این طرح از بوستان های سطح شهر آغاز شده، افزود: بوستان ها محل استراحت و تفریح مردم است و هرچقدر امنیت بیشتر باشد، شور و نشاط مردم هم در ایام تابستان بیشتر می شود.
حسین رجبی با اشاره به تاثیرگذاری نقاط تاریک در ارتکاب جرم، تاکید کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان به سرعت با مزاحمان نوامیس مردم برخورد کرده و نسبت به دستگیری آنان اقدام می کند.
وی با تاکید بر ضرورت حضور مسوولان در نقاط مختلف شهر و دیدار چهره به چهره با مردم، بیان کرد: انجام چنین کارهایی علاوه بر اینکه به حل مشکلات مردم کمک می کند، در حوزه پیشگیری از وقوع جرم هم تاثیر چشمگیری دارد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهرود هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از روشن شدن کمپ زائر در ورودی شهر از سمت بسطام خبر داد و افزود: این طرح در مدت زمان سه هفته و با اعتبار 118 میلیون تومان اجرایی شد.
سید سجاد حسینی اضافه کرد: کمپ 40 هزار متر مربعی زائر با 30 پایه چراغ چهار متری به همراه پروژکتور ال ای دی و 24پایه چراغ هشت متری به همراه نور افکن 200 ولت روشن شده است.
وی با اشاره به انجام عملیات روشنایی بوستان مادر، اضافه کرد: امید است شهرداری شاهرود با پایان یافتن این طرح به زودی موفق به جلب رضایت شهروندان و دیگر هموطنان شود.
حسینی همچنین یادآور شد: 40 پایه چراغ امپراطوری به ارزش 500 میلیون تومان در ورودی های شمالی و جنوبی شهر نصب شده است.
وی با بیان این که وظیفه تامین روشنایی بوستان ها برعهده شهرداری است، از شهروندان خواست ، مشکلات مربوط به روشنایی آن ها را به شهرداری اطلاع دهند تا نسبت به رفع آن ها اقدام شود.
حسینی همچنین با بیان این که امکانات موجود در بوستان ها به مردم تعلق دارد، افزود: به هر میزان که مردم در نگهداری این امکانات شهرداری را یاری دهند، خدمات شهرداری نیز بیشتر و گسترده تر خواهد شد.
شهر شاهرود دارای 38 بوستان است. 2 بوستان نیز در شهرک های ذوالفقار و گلبرگ توسط در دست ساخت است.
7359/6167 خبرنگار : مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.