حسن ابراهیم بسابی روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: طی یکسال گذشته تعداد هشت هزار و 137 پرونده به دادسرای شهرستان ارجاع و تعداد هشت هزار و 257 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده که نشان دهنده رشد 120 درصدی در پرونده های مختومه است.
وی بیشترین فراوانی جرم در شهرستان که تشکیل پرونده شده را از نظر کمی مزاحمت، سرقت، فحاشی، ضرب و جرح دانست و گفت: از نظر کیفی بیشترین فروانی مربوط به پرونده های تصرفات و ساخت و سازهای غیر مجاز است.
ابراهیمی بسابی ادامه داد: در سطح شهر دماوند با پیگیری و تلاش های صورت گرفته توسط دیگر دستگاه های خدماتی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و ... توانستیم با آزاد سازی 200 هکتار از اراضی ملی از حقوق بیت المال حفاظت کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 250 مورد حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان صادر و به اجرا درآمده است، گفت: در این راستا حدود 3 هزار حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی شده و در صدد مسدود شدن آن هستیم.
این مقام مسئول یکی از راه های مقابله با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز را پیش از هر اقدامی، پیشگیری دانست و گفت: یکی از موضوعات حوزه ساخت و ساز غیر مجاز، اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون جلوگیری از کاربری اراضی است که با دستور دادستان هر بنای در حال ساخت، با همکاری دیگر دستگاه ها جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: ولی اگر بنای غیر مجاز ساخته شد پرونده تشکیل و در دادگاه رسیدگی می شود که اگر مربوط به قبل از سال 85 باشد، دادگاه حکم تخریب و یا جریمه را صادر می کند ولی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز بعد از سال 85، قطعا حکمش تخریب است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند همچنین با تاکید بر برخورد قاطع با ادارات خدمات رسانی که اقدام به واگذاری انشعابات غیر مجاز می کنند، گفت: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز موجب توسعه چاه ها و انشعابات غیر قانونی می شود که این موضوع مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد می کند.

** کاهش 19 درصدی زندانی در یک سال گذشته
حسن ابراهیمی بسابی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دماوند انجام شده است، آمار کل زندانیان شهرستان را 392 نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون زندان دماوند مربوط به حوزه‌های دماوند، فیروزکوه، پردیس و رودهن می باشند که از این تعداد 189 نفر زندانیان حوزه قضایی دماوند هستند که بین آنها 59 نفر اتباع بیگانه است.
وی علت کاهش زندانی را پیشگیری از جرم و ایجاد صلح و سازش دانست و گفت: بیشترین تخلفات زندانیان شهرستان مربوط به سرقت و مواد مخدر است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.