به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز یکشنبه در آئین روز دانشجو بمناسبت 16 آذر گفت: دانشجویان جان خود را در مسیر عدالت خواهی فدا کردند تا ما همان مسیر را برای پیشرفت و عدالت پیش رو داشته باشیم.
وی دانشجویان را از اقشار مطالبه گر جامعه توصیف کرد و و افزود: مطالبه گری و انتقاد سازنده موجب پیشرفت و توسعه است و دانشجویان در این مسیر نقش مهمی دارند.
نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی فضای مجازی را فرصتی برشمرد که در کنار آن تهدیداتی نیز وجود دارد، امروز فضای مجازی فرصتی برای گسترش افکار مثبت است که نتیجه خوبی برای حرکت جامعه به سمت جلو دارد.
کاظم زاده با اشاره به اینکه توانایی انسان در زمان مشکلات ظهور می کند، اضافه کرد: تمرکز بر حل مسائل و مشکلات جامعه از مهمترین موضوعات کنونی است.
وی با اشاره به تلاش ها برای فعالیت پروژه های شهرستان دهلران در جهت توسعه و اشتغال گفت: بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها از مطالبات مردمی است که به جد دنبال می شود.
فرماندار دهلران نیز در این مراسم گفت: دانشجویان ، قشر روشنفکر و اهل علم و دانش در کنار فعالیت های خود رسالتی دینی ، سیاسی و اجتماعی بر عهده دارند.
سید حسینعلی موسوی وظیفه دانشجویان را آگاهی بخشی به جامعه در همه حوزه ها و مسائل و مشکلات ذکر کرد و یادآور شد: این یکی از مهم ترین وظایف قشرهای روشنفکر است که مانند یک چراغ جامعه را هدایت و راه راست و اندیشه های درست را از نادرست و اندیشه های ناپاک تعریف کنند و به جامعه آگاهی می دهند.
وی با اشاره به سیاست استکبار ستیزی دانشجویان گفت: توسعه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در همه حوزه ها محصول و مخلوق فعالیت دانشجویان است و پیروزی انقلاب اسلامی هم مرهون تلاش و روشنفکری جامعه است.
موسوی توسعه سیاسی را پیش فرض توسعه اقتصادی دانست و افزود: بیش از 95 درصد انقلاب هایی که در جهان اتفاق می افتد بخاطر اقتصاد نیست، بلکه اکثر انقلاب های دنیا جایی اتفاق افتاده که توسعه سیاسی و آزادی مقبول جامعه محدود شده است، هر جا هویت انسان ها خدشه دار شده انقلاب اتفاق افتاده و انقلاب ما بر همین مبنا بود و مبانی آزادی زیر سوال بود.
فرماندار دهلران با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه های نفت و گاز ، آب و خاک و کشاورزی گفت: دهلران امروز بر روی ریل توسعه قرار گرفته و فعالیت پتروشیمی، ان جی ال و تکمیل زیرساخت های چیلات و در آینده، راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و از طرفی اقدامات خوب در حوزه چهار خطه کردن محور دهلران به مهران و اندیمشک و از سرگیری فعالیت جاده چمسرخ نمونه ای از فعالیت های توسعه ای هستند.
وی از تامین 50 میلیارد ریال اعتبار برای از سرگیری عملیات اجرایی جاده چمسرخ خبر داد و افزود: تمام زیرساخت های چیلات انجام و هفت کیلومتر باقیمانده از جاده دسترسی هم با پیشرفت بالایی در حال انجام است، دولت مجوزهای بازارچه را صادر کرده و نیاز است طرف عراقی پای کار آید و ما آمادگی تبادل کالا را داریم.
تجلیل از دانشجویان و اجرای موسیقی محلی و قرائت شعر و بیان مطالبات توسط دانشجویان از دیگر برنامه های روز دانشجو در دهلران بود.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.