به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار با نمایندگان انجمن فرهنگی ناشران آموزشی اظهار داشت: کار نشر بسیار حساس است، و ناشران کتابی که وسیله ای برای فهماندن مطالب غربی و ضد ارزشی است، در مسئولیت آن شریک هستند.
وی اضافه کرد: در مقابل انتشار دهندگان کتابی که امر به معروف و نهی از منکر و عزت و عظمت و قدرت اسلام را تبیین می کند، در ثواب خواندن آن سهم دارند.
آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: فعالان نشر و کسانی که در این بخش کار می کنند، میلیون ها انسان را تغذیه معنوی می کنند، و از کسانی که وظیفه تغذیه مادی جامعه را انجام می دهند، مسئولیت بالاتری دارند، چرا اگر این غذای معنوی توام با فکر و روح اسلامی باشد، اجر و پاداش آن بسیار بالاست.
این مرجع تقلید همچنین با خوب توصیف کردن عملکرد حوزه نشر کشور در زمینه انتشار کتاب های حاوی مطالب مبتنی بر ارزش های دینی تصریح کرد: در آموزشگاه ها گاهی مطالبی که هنوز بوی غرب را می دهد، وجود دارد.
وی بیان داشت: غرب همیشه دشمن ما بوده و است و غربی ها نیز هیچ وقت حاضر نیستند اسلام پیشرفت کند، و همواره سعی کردند مسلمانان و علم و دانش را سرکوب کنند، از این رو همه باید بیدار باشیم و این موضوع مهمی به شمار می آید.
آیت الله نوری با اذعان به اینکه در مملکت و اقتصاد ما روح غرب گرایی در خیلی ها وجود دارد، و با یک عظمت به غرب نگاه می شود، گفت: اینکه امروز به غرب می گوئیم مستکبر این را امام بوجود آورد، چون تا پیش از انقلاب غرب به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح بود.
وی بیان کرد: در آن زمان عده ای خود را در فرهنگ غرب محو کرده بودند، و این خودیابی و شجاعت را امام به مردم داد، ولی غرب گرایی هنوز در کشور ما است.
وی یادآور شد: در کتاب های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی غرب را خیلی بزرگ جلوه داده بودند، و مسائلی مانند قوه جاذبه زمین و مسکون بودن کرات آسمانی که در آیه های قرآنی و نهج البلاغه به آن اشاره شده را به عنوان دستاورد غربی ها معرفی می کردند.
آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به اینکه در بیش از 80 آیه قرآن کریم در مورد مساله آموزش و ترویج علم تاکید شده است، گفت: علم در عین حال که مهم است ولی هدف نیست، بلکه وسیله ای برای پیشرفت اسلام و ارزش ها و همچنین مبارزه با منکرات است.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درس خواندن برای گرفتن مدرک و پست مورد قبول و تایید اسلام نیست، افزود: اسلام می خواهد علم وسیله ای برای خدمت به جامعه باشد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.