مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش های پراکنده تا عصر امروز ادامه دارد و به تدریج هوا پایدار می شود هرچند احتمال باراش پراکنده و ضعیف باران در ساعاتی از فردا نیز وجود دارد.
وی افزود: مه گرفتگی هوا به ویژه در مناطق جنوبی و افت دمای صبحگاهی از دیگر پدیده های جوی است که دمای هوا نسبت به روزهای اخیر بین چهار تا 6 درجه کاهش می یابد.
میهن پرست یادآور شد: از فردا هوای استان ایلام تا پایان هفته صاف و پایدار است اما با توجه به بررسی نقشه های ماهواره ای اواخر هفته احتمال ورود یک سامانه بارشی جدید دیگر دور از انتظار نیست.
وی توضیح داد: در ساعاتی از پنجشنبه شب تا صبح روز جمعه بارش باران در استان ایلام واقع می شود که چندان از قدرت ریزش قوی برخوردار نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشتر بارش باران در ارکواز ملکشاهی با 476 میلی متر بوده و کمترین بارش هم در دهلران با 240میلی متر بارندگی ثبت شده و ایلام نیز 397 میلی متر بارندگی داشته است.
بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار است که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.