«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی تصاویر ماهواره نشان می دهد که سامانه بارشی حاکم بر کشور در حال عبور است و بیشتر بارش های این سامانه امروز (دوشنبه) در مناطق جنوب، شرق و شمال کشور است.
وی بیان کرد: به دلیل ریزش هوای سرد و ناپایداری های همرفتی امروز در برخی نقاط غرب، مرکز و دامنه های البرز احتمال افزایش ابر، رگبار برف و باران وجود دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای این استان تا اواخر وقت امروز (دوشنبه) قسمتی ابری گاهی افزایش ابر در برخی از نقاط استان رگبار برف یا باران و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.
مرادی تصریح کرد: وضعیت هوای این استان از فردا (سه شنبه) تا پنجشنبه به صورت جوی پایداری پیش بینی شده و دمای هوا از روز چهارشنبه روند افزایشی پیدا می کند.
وی گفت: سامانه بارشی بعدی از روز جمعه از مناطق غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که بیشتر فعالیت آن در مناطق غرب و شمال غرب کشور است و در مورد تاثیرگذاری آن بر استان مرکزی اطلاع رسانی های لازم در روزهای آتی اعلام می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: خمین با بیشینه دمای 12 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی گفت: بارش باران از عصر جمعه تا صبح امروز تمام نقاط این استان را فرا گرفت که در این مدت بیشترین میزان با 97 و چهار دهم میلیمتر در ایستگاه شازند به ثبت رسیده است.
119 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.