ناصرملکی عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که بیشتر مناطق جنوب استان ایلام را تحت تاثیرخود قرار داده تا فردا به فعالیت جوی خود ادامه می دهد و روزشنبه با تضیعف آن به تدریج از آسمان استان ایلام خارج می شود.
وی گفت: صاعقه، رگبار، رعد و برق از پیامدهای این سیستم بارشی قوی است که در برخی مناطق استان ایلام موجب آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، مه آلودگی جاده های کوهستانی شده است.
به گفته ملکی از صبح روز چهارشنبه تا امروز ایستگاه های هواشناسی در مناطق پهله زرین آباد با 64 و دهلران 61 میلی متر بیشترین بارش باران را ثبت کرده اند.
وی یادآور شد: کمترین میزان دریافت نزولات جوی نیز مربوط به شهرلومار با چهار میلی متربود و در شهر ایلام نیز36 میلی متر باران واقع شد.
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: شهرستان های بدره و مکشاهی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون با 454 میلی متر بارش بیشترین حجم دریافت نزولات جوی را داشته اند.
وی اظهار داشت: کمترین حجم بارش در این مدت نیز متعلق به شهرستان های مهران با 267 و دهلران با 239 میلی متر بوده است.
وی وضعیت بارش نزولات جوی در شهرستان ایلام را 384 میلی متر عنوان کرد و افزود: از ابتدای پاییز تاکنون استان ایلام از لحاظ دریافت نزولات جوی در شرایط مطلوب و ترسالی قرار دارد.
بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار است که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شده است.
/6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.