مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز شدت بارش ها نسبت به دیروز بیشتر خواهد بود و البته بارندگی ها به صورت منقطع و نامتوالی است.
وی افزود: دامنه پراکنش سامانه کنونی کل استان ایلام را در بر می گیرد هرچند شدت بارش ها در مناطق شمالی، معتدل و کوهستانی نسبت به نقاط گرمسیر و جنوب استان بیشتر است.
میهن پرست یادآور شد: دمای هوا افت قابل ذکری نخواهد داشت ولی وزش باد به ویژه در مناطق مرزی استان ایلام از پیامدهای این سیستم محسوب می شود.
وی گفت: بعد از خروج سامانه کنونی تا اواخر هفته آسمان صاف و پایدار خواهد بود اما از روز چهارشنبه با ورود یک سیستم جدید بارشی هوای استان تحت تاثیر فعالیت ها آن ناپایدار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشتر بارش باران در بدره با 404 میلی متر بوده و کمترین بارش هم در دهلران با 177 میلی متر بارندگی ثبت شده و ایلام نیز 333 میلی متر بارندگی داشته است.
بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار است که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.