ناصر ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز جمعه تا صبح امروز شهرستان آبدانان 124 و پهله زرین آباد 102 میلی متر بارندگی داشته اند.
وی افزود: در این سیستم بارشی کمترین بارش متعلق به شهرستان ایوان با 39 میلی متر بوده و مقدار بارش ثبت شده در شهر ایلام نیز 42 میلی متر بوده است.
ملکی یادآور شد: در این سامانه اخیر که بیشتر مناطق جنوبی را تحت تاثیر خود قرار داد، شهر دهلران که در بارش های قبلی از ریزش نزولات جوی مناسبی برخوردار نبود در این سامانه مقدار 73 میلی متر باران دریافت کرد.
به گفته وی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشتر بارش باران در بدره با 396 میلی متر بوده و کمترین بارش هم در دهلران با 177 میلی متر بارندگی ثبت شده و ایلام نیز 321 میلی متر بارندگی داشته است.
مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار داشت: این سامانه بارشی که از بامداد جمعه در نقاط مختلف استان ایلام فعالیت ریزشی خود را آغاز کرده تا ساعاتی از روز دوشنبه به بارش و فعالیت خود ادامه می دهد و از فردا به تدریج از قدرت آن کاسته و از استان خارج می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار است که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.