ساسان رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سیستم بارشی تا اواخر فرداشب در آسمان استان ایلام استقرار خواهد داشت و به تدریج از استان خارج می شود.
وی افزود: هرچند دامنه فعالیت ریزشی این سیستم بارشی همه نقاط استان ایلام را شامل می شود اما حجم بیشتر بارش های آن در نواحی جنوب شرق و شرق استان ایلام قوی تر است.
رستمی یادآور شد: قدرت ریزش های این سیستم بارشی در مقایسه با سامانه های اخیر ضعیف بوده و همراه با رعد و برق، رگبار و وزش باد خواهد بود.
وی اضافه کرد: با خروج این سیستم تا پایان هفته هوای آسمان استان ایلام پایدار خواهد بود اما از روز چهارشنبه احتمال ورود یک سامانه بارشی به استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های هواشناسی استان ایلام پاییز امسال از وضعیت بارشی نرمال و مناسبی برخوردار خواهد بود که میزان بارش های مهر و آبان ماه موید تحقق این پیش بینی بوده است.
میزان بارندگی در شهر ایلام از ابتدای مهرماه تاکنون به نسبت دوره بلندمدت 217 درصد افزایش یافته است.
از ابتدای مهرماه تا 16 آبان در مجموع 156 میلی متر باران در مرکز استان باریده است در حالیکه این مقدار در مدت مشابه پارسال تنها 12،5 میلی متر و در دوره بلند مدت 30 ساله حدود 49 میلی متر بوده که نشان دهنده رشد 217 درصدی در مقایسه با میانگین بلند مدت است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.