مدیرکل هواشناسی استان ایلام روز پنج شنبه در گفت و‌گویی خبری اظهار داشت: آخرین خروجی داده‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از بامداد جمعه تا روز دوشنبه شرایط ابرناکی و رخداد بارش با شدت و ضعف در سطح استان حاکم است.
ناصر ملکی وضعیت تاثیر گذاری این سامانه را دو مرحله ای عنوان کرد و توضیح داد: مرحله اول بارش از بامداد جمعه تا صبح شنبه به صورت پراکنده آغاز شده و از بعد از ظهر جمعه شدید و زمستانه می شود.
وی افزود: نوبت دوم تاثیر گذاری این موج از عصر شنبه تا بعضی از ساعت های روز دوشنبه است که پیش بینی می‌شود درجریان ان بارش‌ها از عصر شنبه کل استان ایلام را دربر می گیرد.
ملکی اظهار داشت: با فعال شدن این سامانه رگبار و رعدو برق شدید ، سیلاب ، صاعقه و ریزش تگرگ برای کل استان ایلام پیش بینی می‌شود.
وی میزان تخمینی بارش‌ها را حسب آخرین خروجی مدل‌ها در شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره، بخش میمه، پهله بین 80 تا 100 میلی متر و شهرستان‌های مهران، دهلران، ملکشاهی بین 60 تا 80 میلیمترپیش بینی کرد.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: میزان بارش در شهرستان های ایلام،ایوان، سیروان،چرداول بین 50 تا 80 میلیمتر پیش بینی شده است.
به گفته وی در بعضی از نقاط نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان آبدانان بیشتر از 100 میلیمتر بارش برآورد می‌شود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.