معروف بسطامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به مدت یک هفته در حوزه آبریز سد ایلام با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله امور آب استان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، بنیاد مسکن و شهرداری، ماشین آلات دهیاری های بخش سیوان و مرکزی انجام گرفت.
وی افزود: این طرح مربوط به 2 حوزه جغرافیایی شهرستان های ایلام و ملکشاهی است که در حوزه شهرستان ایلام پاکسازی آلاینده ها به پایان رسید.
فرماندار ایلام یادآور شد: در قالب این طرح ظرف یک هفته تمام آلاینده های بالادستی سد ایلام از جمله زباله ها پاکسازی شد.
بسطامی با اشاره به اینکه سد چم گردلان اصلی‌ترین منبع تامین آب شرب ساکنان شهر ایلام است، تصریح کرد: هر ساله قبل از شروع بارندگی‌های پاییزه، حوزه آبریز این سد پاکسازی می‌شود که امسال نیز این مهم در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
بسطامی یادآور شد: باید از انباشت هرگونه زباله در این مناطق جلوگیری و مردم ساکن روستاهای بالادست و علاقه مند به گردش و تفریح باید زباله های تولید شده را در محل های مشخص شده دفع کنند.
وی اضافه کرد: امسال در صورت بارندگی های شدید در شهرستان مشکل خاصی اعم از آلودگی و آبرسانی به شهر ایلام وجود ندارد.
بسطامی تاکید کرد: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران ضمن آمادگی لازم اطلاع رسانی کافی در خصوص ذخیره سازی سوخت به جامعه هدف از جمله جهاد کشاورزی، امور عشایری و دهیاران برای ورود به فصل زمستان را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سد 2 منظوره (چم گردلان) ایلام واقع در 19 کیلومتری مرکز استان علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرستان 220 هزار نفری ایلام برای تامین آب زمین های کشاورزی شهرستان مهران و روستای امیرآباد مورد استفاده قرار می گیرد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.