طیار فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سن گندم یکی از آفات کلیدی و خطرناک مزارع غلات شهرستان دره شهر است.
وی با بیان اهمیت و استراتژیک بودن محصول گندم و ضرورت تولید آن با عملکرد بالا، یکی از مهم ترین عوامل موثر در این مهم را مبارزه با آفت سن گندم برشمرد و خواستار گسترش فرهنگ مبارزه با این بیماری و ضرورت آن با توجه به اهمیت مبارزه همگانی با این آفت شد.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: از محل اعتبارات تملک دارائی های سال 96 شهرستان در زمینه مبارزه تلفیقی و بیولوژیک علیه آفات نباتی، نظارت بر مصرف و توزیع سموم و دفع آفات نباتی و نظارت و کنترل آفات عمومی و همگانی و قرنطینه ای اعتبارات لازم پیش بینی شده است.
فیلی با اشاره به اهمیت بحث امنیت غذایی و ضرورت برنامه ریزی جهت مبارزه با این آفت جهت جلوگیری از افت کمی و کیفی غلات در سطح شهرستان خواستار همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در این زمینه شد.
فیلی با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته است، افزود: بیش از 6 هزار بهره بردار کشاورزی در کشت غلات شهرستان مشغول به کار هستند.
شهرستان دره شهر دارای 16 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.