به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: مدیران ایلام همدل و همپای سرمایه گذار هستند و همه تلاش می کنیم در راستای ایجاد اشتغال ، رونق تولید و ترغیب سرمایه گذاران سود سرمایه گذاری در ایلام به حداکثر برسد.
وی ادامه داد: مدیر توسعه یافته و مدیر موفق کسی است که مانعی از پیش پای سرمایه گذارد بردارد و با مقررات زدایی موجب رونق اشتغال و تولید و خلق ثروت در جامعه شود.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: خوشبختانه روند صدور مجوز بی نام از سوی دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شده و مطابق بند قانونی در آئین نامه خدمات سرمایه گذاری نیز به عملیاتی شدن و حذف بروکراسی این مجوزها تاکید دارد.
درویشی گفت: توسعه گردشگری در استان ایلام خیلی جای کار دارد که می توان با فراهم شدن زیرساخت های مناسب و ارایه طرح های گردشگری از ظرفیت تردد زائران در ایام اربعین و سایر روزهای سال و ورود گردشگران عراقی که برای درمان، زیارت و گردش از طریق مرز بین المللی مهران می شوند، بهترین استفاده را برد.
وی به تسهیل امر سرمایه گذاری در استان تاکید داشت و افزود: فقر و بیکاری در استان قابل کتمان نیست، باید با همکاری بخش خصوصی و ایجاد طرح های مختلف برای رفع این معضلات که دامنگیر قشر تحصیل کرده شده کاری اساسی انجام شود.
مسوول مرکز خیریه شجره طیبه اصفهان نیز در این نشست گفت: این مرکز خیریه 13 سال قبل راه اندازی شده و با هدف ایجاد یک کار متفاوت تشکیل شده و اکنون 17 زیر مجموعه در استان اصفهان دارد.
صمصام شریعت اظهار کرد: رویکرد این مجموعه شناسایی نخبگان بی سرپرست و بد سرپرست است که از آنها حمایت و به زیر چتر حمایتی می گیرد تا پس از فارغ التحصیلی یا 2 نخبه بی سرپرست را حمایت کنند و یا با مجموعه همکاری کنند.
وی راه اندازی اسنپ در استان اصفهان را یکی از اقدامات موثر گروه فناوری و آی تی نخبگان این مجموعه نام برد و گفت: همچنین نرم افزاری برای خدمات دهی به گردشگران با نام درشتکه در استان اصفهان مشغول ایجاد شده است که سفر امن گردشگر و مراکز اسکان و غذایی وی را به خوبی به این افراد معرفی می کند.
وی ادامه داد: این سامانه کاملا ایرانی است و نقاط ضعف رقبا پوشانده شده و امن و مناسب است که یک فرد در بحث حمل و نقل علاوه بر انجام یک سفر امن با هزینه کمتر می تواند از امنیت و کاربردی بودن آن با در دراختیار گرفتن اطلاعات لازم برخوردار شود.
وی به ایجاد سرمایه گذاری این مجموعه در بخش پشماند زباله و پساب و آتش سوزی و ... نیز تاکید کرد.
شهردار ایلام نیز در ادامه این نشست گفت: ایلام ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و به رغم وسعت کم چهار فصل است.
طالب صادقیان اظهار داشت: نهایت استفاده از مرز عراق می توانیم داشته باشیم اما زیرساخت های مناسب برای استفاده از آن ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: با همکاری بخش های مختلف شهرداری و بخش خصوصی در حوزه بازی ها پیشنهادهایی ارائه شده تا بتوانیم با ایجاد زیرساخت های گردشگری از این صنعت منتفع شویم و با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهر دست یابیم.
وی راه اندازی و ایجاد طرح باغ گلها، باغ پرندگان، تله کابین، پل معلق، پارکینگ طبقاتی، جمع آوری پسماند، ساماندهی ترمینال، مراکز خدماتی و رفاهی و ... را از برنامه های شهرداری ایلام برای بهبود مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تسهیل امر سرمایه گذاری و همراهی دستگاه ها بتوانیم در این بخش ها موفق عمل کنیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.