امجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آتش سوزی، شامگاه دوشنبه /19 شهریور/ اتفاق افتاد و عوامل یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی این استان با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله راهی محل حادثه شدند.
وی با بیان اینکه این آتش سوزی در مراتع بین دو روستایی وننق و لگاهی واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد، اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: عوامل اعزامی به محل حادثه، مانع از گسترش آتش شده و با استفاده از تجهیزات همراه خود، موفق به اطفا و مهار آتش شدند.
باقری با اشاره به اینکه اطفا و مهار این آتش سوزی قریب چهار ساعت طول کشید، افزود: بررسی های به عمل آمده از سوی کارشناسان، مشخص کرد که عامل انسانی موجب این آتش سوزی شده است.
وی ادامه داد: یکی از اهالی منطقه برای از بین بردن علف های هرز موجود در باغ خود، اقدام به روشن کردن آتش می کند که در نهایت از خاموش کردن آن عاجز مانده و ناگهان آتش به مراتع اطراف گسترش می یابد.
باقری با بیان اینکه بر اثر حادثه آتش سوزی مراتع و مزارع، به پرندگان، جوندگان و خزندگان موجود در منطقه نیز آسیب وارد می آید از مردم خواست از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع و مراتع به جد خودداری کنند و حتی در صورت برافروختن آتش در محل های ایمن نیز هنگام ترک محل، آتش را با ریختن آب و خاک به طور کامل خاموش کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.