دکتر اسداله مهاجر روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز در نقاط روستایی و شهری با پیشرفت 50 تا 90 درصد در حال احداث هستند که اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای آنها هزینه می شود و جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر از مزایای این مراکز سلامت بهره مند می شوند.
وی افزود: در دهستان دشت عباس نیز یک مرکز جامع سلامت توسط بنیاد خیریه علوی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر را پوشش می دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران با اشاره به هزینه چهار میلیارد ریالی در نیمسال اول سال جاری در حوزه بهداشت و درمان شهرستان یادآور شد:2 میلیارد و 200 میلیون ریال از این اعتبار برای تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی با توجه به نیاز این مراکز هزینه شد.
مهاجر از به روز بودن تجهیزات خانه های بهداشت دهلران خبر داد و اضافه کرد: در هفته دولت چهار خانه بهداشت روستایی در این شهرستان با هزینه اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 890 ریال بهره برداری شد.

** جذب 11 بهروز جدید در دهلران
وی با اشاره به جذب 11 بهورز جدید در این شهرستان گفت: این بهورزها بجای بهورزان بازنشسته یا برای خانه های بهداشت تازه تاسیس با توجه به شرایط اعلامی و از طریق آزمون جذب و بکارگیری می شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران ساخت اورژانس بین جاده ای در سه راهی موسیان و سپتون و ساخت سالن ورزشی را از اقدامات در دست انجام برشمرد و افزود: تامین تجهیزات مرکز جامع سلامت دشت عباس با 90 درصد پیشرفت فیزیکی با اولویت راه اندازی رادیولوژی و توسعه فضای فیزیکی اورژانس پهله از دیگر اقدامات است.

** هتلینگ بیمارستنان شهدای دهلران با 6 میلیارد ریال اعتبار
مهاجر با اشاره به وجود هفت مرکز جامع سلامت ، 33 خانه بهداشت و هفت پایگاه جاده ای در این شهرستان گفت: سال گذشته 6 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات درمانی و هتلینگ بیمارستان شهدای شهرستان هزینه شد.
وی پنج هزار و 200 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان طی 6 ماهه اول سال جاری را از برنامه های سال 97 عنوان کرد و افزود: 2 هزار و 800 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در این بازرسی ها ضبط و معدوم شد.
دکتر مهاجر گفت: امسال بیش از 30 میلیارد ریال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای پروژه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافته است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.