عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار مرکزی چند منظوره فرهنگی و هنری ایلام یک طرح ملی محسوب می شود که با حمایت های استاندار زمین آن تامین و اکنون در مرحله پیمان سپاری قرار دارد.
وی با اشاره به برورد هزینه 600 میلیارد ریالی اجرای این پروژه بزرگ تاکید کرد: این تالار برای نخستین بار در این استان احداث و شامل بخش ها و سالن های مختلف برای برگزاری و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نگارخانه، سالن اجرای نمایش، سالن اجرای موسیقی، فیلم و ... را از مشخصات تالاری مرکزی ایلام برشمرد و اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در این استان ضعیف بودن زیرساخت و فضای فرهنگی و هنری است که موجب شده فاصله سرانه فضای فرهنگی در ایلام با کشور زیاد باشد.
خودآموز ساخت پلاتوی تئاتر برای اولین بار در استان را از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: اعتبار احداث پلاتو برای هنرمندان تئاتر در شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ایلام مصوب شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این تجهیز مجتمع های تازه احداث شده در استان در دستور کار قرار داشته که اکنون با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به دیجیتالی کردن برخی سالن های استان که امکانات پخش فیلم دارند، اظهار کرد: تجهیز مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام در این راستا انجام گرفته تا حداقل امکاناتی را برای هنرمندان این عرصه فراهم کرده باشیم.
خودآموز همچنین از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریورماه جاری به این استان خبر داد و گفت: در سفر وزیر ارشاد به ایلام تفاهم نامه مشترکی با استانداری با افق سه ساله امضا که نویدبخش تحرکی مثبت برای تقویت زیرساخت های فرهنگی و برنامه های هنری استان است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.