به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید هادی حسینی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی شعر جایزه نیما در شهرستان نور استان مازندران افزود : اگر بخواهیم چیزی از ایران در عرصه جهانی ارائه دهیم مسلما معرفی صنعت و کشاورزی نیست، بلکه فرهنگمان است.
وی گفت : ماندگارترین مردم کسانی هستند که موضوع ماندگاری آنان فرهنگ و ادب و داشته های فرهنگی آنان است و زیباترین زبان ادب و فرهنگ زبان شعر است.
او افزود : امروز اگر نیما، حافظ، سعدی مولانا و شمس و همه گذشتگان از این جنس ماندگار شدند ، به خاطر این است که حوزه فرهنگ و ادب ایرانی را به زبان شعر و نثر آوردند.
حسینی گفت : این فرهیختگان نسل جدید شاعران ما را پرورش دادند که این شعرا منشا ماندگارند و قطار فرهنگ ما را به پیش می برند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : نیما افتخار مازندران است اما تنها منحصر به نور و مازندران نیست، نیما محفظه و فضای بسته دوران شعر را شکست و به شعرای جوان جرات داد به زبان ساده خود ذهنیات خود را به قلم بیاورند و فضای نوی در شعر و ادب فارسی ایجاد کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این جشنواره گفت : رویکرد ما در برگزاری جشنواره شعر مازندران در نور توسعه دامنه فعالیت های فرهنگی به نقاط مختلف استان و تمرکززدایی از مرکز است .
احد جاودانی افزود : نخستین جشنواره ملی شعر مازندران با هدف معرفی این استان به عنوان یکی از کانون های شعر و حضور فرهیختگان در این منطقه ادب پرور است.
وی با اشاره به استقبال پرشور شاعران کشور از این جشنواره ، گفت : بیش از پنج هزار اثر از یکهزار و 753 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که توسط شاعران باتجربه و پیشکسوت همچون احسان مهدویان ، منصور خورشیدی ، امیر کریمی ، عقیل زورک و منصور علی اصغری داوری شد.
او با اعلام این که از مجموعه آثار ارسالی ، 270 اثر از مازندران است ، افزود : داوران پس از بررسی های کارشناسی ، بیش از 400 اثر را به بخش نهایی آوردند و از میان آنها 10 اثر برتر به عنوان آثار برگزیده معرفی شده است که در پایان این جشنواره جوایزی به شاعران این آثار اهدا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تندیس و نشان ملی نیما یوشیج را جایزه برتر این جشنواره معرفی کرد و گفت که این تندیس به بهترین اثر اعطا خواهد شد .
وی افزود : همچنین به نفرات برتر این دوره از جشنواره هدایای نقدی از 10 تا 20 میلیون تومان پرداخت و علاوه برای این کتاب جشنواره هم متشکل از آثار برگزیده در 120 صفحه تهیه و به علاقه مندان اهدا می شود.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.