به گزارش خبرنگار ایرنا «رستم مرات علی اف» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان البرز در کرج گفت: یکی از مشکلات هیات های تجاری در سفرهای خارجی عدم آشنایی کامل با امکانات و توانمندی های تولیدی و صنعتی مناطق مورد بازدید است.
وی ادامه داد: بازدید از نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز، این مشکل را برطرف کرده و
زمینه را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری فراهم می کند.
مرات علی اف همچنین در نشستی با روسای اتاق های بازرگانی و تعاون و شرکت توسعه صادرات و دبیر کل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به حضورنمایندگی های تجاری و اقتصادی روسیه در 57 کشور گفت: شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ روسیه برای همکاری در تامین کالاهای ضروری مورد نیاز ایران به ویژه استان البرز آمادگی دارند.
وی تسریع در راه اندازی خط هوایی «البرز - روسیه» راهگشای توسعه روابط تجاری ذکر کرد و افزود: در اجرای گسترش همکاری ها بین 2 کشور درزمان حاضر «میر بیزینس بانک» روسیه با بانک ملی ایران و همچنین «ازبر بانک» روسیه با بانک کشاورزی ایران همکاری دارند و امکان گشایش «ال سی» از طریق این بانک ها برای فعالان اقتصادی ایران مهیا شده است.
* روسیه دروازه تجاری ایران با چین و اروپا
وی با اشاره به اینکه روسیه می تواند به عنوان دروازه ورود کالای ایران به چین و اروپا محسوب شود گفت: روسیه در زمینه کشت فرا سرزمینی، مواد غذایی و دارویی برای همکاری مشترک با ایران آمادگی دارد.
علی اف از اعزام یک هیات بلند پایه روسیه به استان البرز در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد ، رفت و آمد هیات های تجاری بستر ساز گسترش هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی دوکشور را درپی داشته باشد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.