جبار کیانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکان برگزاری این همایش آموزشی یک روزه سالن اجتماعات ساختمان اتاق بازرگانی یاسوج است.
وی افزود: این همایش از ساعت 9:30 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 14 عصر نیز ادامه دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج بیان کرد: مباحث مطرح شده در این همایش شامل آشنایی با شاخص‌های اقتصادی و تجاری روسیه و نقش این کشور در تجارت جهانی، اهمیت بازار روسیه، پیشینه روابط دو جانبه و بررسی مبادلات تجاری ایران و فدراسیون روسیه، مسائل بانکی و روش‌های پرداخت، شیوه‌های مناسب حمل و نقل کالا در تجارت با روسیه، نقش دریای خزر در تجارت با روسیه، اعتبارسنجی و استعلام مؤثر از شرکت‌های روسی، نحوه تنظیم قرارداد تجاری با شرکت‌های روسی، معرفی محصولات دارای مزیت برای تجارت با روسیه، نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های توزیع کننده کالا و نحوه همکاری با شرکای روسی مطرح می‌شود.
کیانی پور عنوان کرد: حضور در این همایش رایگان و برای عموم آزاد بوده و شرکت کنندگان در آن نیز گواهینامه معتبر مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران را دریافت خواهند کرد.
وی ابراز داشت: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33227953-074، نمابر 33234355-074 و یا ایمیل yasoujccim@yahoo.com تماس بگیرند.
یک هیأت اقتصادی 17 نفره از استان اُمسک روسیه اواخر مهر سال 1395 برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج مرکز این استان سفر کرد و به مدت 2 روز نیز میهمان بخش‌های دولتی و خصوصی استان بود.
در این سفر تجاری استاندار و وزیران اقتصاد و کشاورزی استان اُمسک روسیه، مدیرکل توسعه روابط بین الملل، تعدادی بازرگان و صاحبان صنایع، یکی از اعضای شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و ساز و شماری از مقام‌های کنسولگری روسیه در اصفهان حضور داشتند.
ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت توسط این هیأت اقتصادی بررسی شد.
فعالان اقتصادی این هیأت در زمینه‌های صنایع کشاورزی، غذایی، گیاهان دارویی بهداشتی و ساخت و ساز با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و بخش دولتی رایزنی کردند.
آبان سال 1394 نیز یک گروه بازرگانی و اقتصادی از کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی سید موسی خادمی استاندار وقت به استان اُمسک روسیه سفر کرده بود.
این گروه برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بخش خصوصی و دولتی روسیه به ریاست استاندار و همراهی جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان به روسیه سفر کرد و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه‌هایی امضا شد.
استان اُمسک روسیه در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه‌های اورال به شمار می‌آید که فاصله بین این استان تا مسکو 2 هزار و 700 کیلومتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر و 16 هزار و 249 کیلومترمربع وسعت حدود یک درصد از جمعیت و یک درصد از مساحت ایران را دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.